Rally Dakar 2022: Οι παρασκηνιακές ιστορίες που πρέπει να ξέρεις
Ο Rally Dakar δεν είναι μόνο μία μεγάλη ιστορία, αλλά αμέτρητες μικρές. Αναμενόμενο εφόσον περισσότεροι από 1.000 άνθρωποι (συμπεριλαμβανομένων οδηγών, αναβατών και υποστηρικτικών πληρωμάτων) θα κληθούν να καλύψουν σχεδόν 7.500km στις ερήμους της Σαουδικής Αραβίας. Κάθε ένας εξ αυτών, έχει δουλέψει σκληρά για να βρεθεί εκεί και όταν κρίνονται τόσα πολλά, είναι σχεδόν δεδομένο πως θα υπάρξει δράμα.
Θα μπορούσε να αφορά στα πρώτα ονόματα στη μαρκίζα, όπως οι Sébastian LoebStéphane Peterhansel και Carlos Sainz – ή στη μακροσκελή λίστα αναβατών και οδηγών που θα προσπαθήσουν να ξεχωρίσουν στην άμμο. Επιλέξαμε κάποιες ιστορίες που ίσως θέλετε να γνωρίζετε – κάποιες μεγάλες, κάποιες μικρές… καλή ανάγνωση λοιπόν!

Η μεγάλη μάχη είναι στην Κλάση T1+

Τα τελευταία χρόνια, η μάχη στη μεγάλη κατηγορία των αυτοκινήτων ήταν ανάμεσα στην X-Raid (Mini John Cooper Works) και την Overdrive + Toyota Gazoo Racing. Μία κόντρα ανάμεσα σε δύο μονομάχους που έτρεχαν βάσει δύο διαφορετικών σετ κανονισμών: για buggies με κίνηση σε δύο τροχούς και τετρακίνητα οχήματα. Τα τελευταία χρόνια, τα 4WD αυτοκίνητα είχαν μικρότερα μεταξόνια και μικρότερους τροχούς, πράγμα που έκανε τα ελαστικά επιρρεπή στα κλαταρίσματα. Φέτος μπορούν να έχουν μεγαλύτερους τροχούς, φαρδύτερο σασί και μεγαλύτερες αποστάσεις στην ανάρτηση.
Τα 2WD buggies θα διατηρήσουν τη δυνατότητα να φουσκώνουν /ξεφουσκώνουν τα ελαστικά τους μέσω διακόπτη στο cockpit, ώστε να μπορούν να μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα και να βελτιώνουν την κατανάλωση. Για να ισορροπήσει την ισχύ, η FIA θέσπισε κανόνες για το μέγεθος για το μέγεθος των εισαγωγών στους κινητήρες.
Αυτό σημαίνει πως και οι δύο ομάδες αγωνίζονται ουσιαστικά με νέα αυτοκίνητα, πράγμα που αφήνει το περιθώριο για ανακατατάξεις. Η Mini έχει κερδίσει τα δύο τελευταία Dakar, αλλά σε αυτούς τους δύο αγώνες ο Nasser Al-Attiyah της Toyota είχε περισσότερα από 80 κλαταρίσματα. Μπορεί αυτή η αλλαγή κανονισμών να κάνει τη διαφορά και να τον βοηθήσει να κατακτήσει την τέταρτη νίκη του;

Το Dakar αποτελεί την πρώτη στάση της νέας σεζόν του FIA World Championship

Μετά από χρόνια συζητήσεων και διαπραγματεύσεων, πλέον υπάρχει ένα ετήσιο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Cross-Country, υπό την αιγίδα της FIA. Και η σεζόν ξεκινά με τον πιο διάσημο αγώνα του, το Rally Dakar. Μέχρι τώρα, οι αγωνιζόμενοι cross-country αναγκάζονταν να λάβουν μέρος στο Παγκόσμιο Κύπελλο για Cross-Country Rallies (η Cristina Gutiérrez το κέρδισε πέρυσι!), αλλά σε αυτό δεν συμπεριλαμβανόταν το Rally Dakar, η σημαντικότερη διοργάνωση αυτής της μορφής αγώνων. Το να κάνεις ένα καλό Dakar σημαίνει πως έχεις τα εχέγγυα για να μονομαχήσεις για το παγκόσμιο πρωτάθλημα – αν εγκαταλείψεις στο Dakar, μπορεί να μην ανακάμψεις ξανά μέσα στη σεζόν. Κρίνονται πολλά!

© Marian ChytkaRed Bull Content

Νέα ταλέντα, έρχονται με φόρα

Δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο το να λάβεις μέρος στο Dakar. Χρειάζεσαι μεγάλο προϋπολογισμό απλά και μόνο για να ανέβεις τη ράμπα της εκκίνησης – πράγμα που παραδοσιακά άφηνε εκτός χορού νέους σε ηλικία οδηγούς. Όμως, τα τελευταία χρόνια αυτό έχει αλλάξει και η κοινότητα του Dakar αναγνωρίζει την ανάγκη για νέα ταλέντα.
Σε ποιους θα έχουμε στραμμένη την προσοχή μας; Στα side-by-side, οι Seth Quintero και Mitch Guthrie Jr της Red Bull Off-Road Junior Team, έχουν πλέον από ένα Dakar στο ενεργητικό τους και πέρυσι έδειξαν πως είχαν ταχύτητα. Στους δύο τροχούς, ένας νεαρός Αμερικανός που ακούει στο όνομα Mason Klein έχει αποδειχθεί γρήγορος και ικανός στην πλοήγηση – όπως άλλωστε και ο teammate του, Bradley Cox, γιος του θρύλου του Dakar, Alfie Cox. Αμφότεροι αγωνίζονται με τα χρώματα της Bas Dakar, μία ομάδα που παραδοσιακά τροφοδοτεί με ταλέντα τις εργοστασιακές ομάδες.

Η πλοήγηση και η προσεκτική οδήγηση θα κάνουν τη διαφορά

Όσο ανεβαίνει το επίπεδο του ανταγωνισμού, τόσο ανεβαίνουν οι ταχύτητες και μαζί με αυτές τα ρίσκα. Οι διοργανωτές θέλουν να τις περιορίσουν επιλέγοντας road-books με κλειστές και σκληρές ειδικές διαδρομές, με παγίδες στην πλοήγηση. Αναμφίβολα η ταχύτητα εξακολουθεί να κάνει τη διαφορά, αλλά τώρα, περισσότερο από ποτέ, σημασία έχει το πόσο γρήγορα μπορείς να διαβάσεις το roadbook. Καθώς αυτά παραδίδονται ηλεκτρονικά και λίγο πριν την εκκίνηση της κάθε ειδικής διαδρομής, δεν υπάρχει η δυνατότητα προετοιμασίας – πρέπει να βρεις το δρόμο σου σε ρυθμούς αγώνα!

© Marian ChytkaRed Bull Content

Στις μοτοσικλέτες δεν υπάρχουν φαβορί

Τα πέντε προηγούμενα Dakar είχαν και διαφορετικό νικητή στις μοτοσικλέτες – μάλιστα όλοι τους συμμετέχουν στον φετινό αγώνα! Αυτοί, μαζί με μερικούς ακόμα ικανούς αναβάτες, τόσο πρωτοεμφανιζόμενους (όπως ο Daniel Sanders) ή έμπειρους (όπως ο Nacho Cornejo), μπορούν να κερδίσουν αυτό τον αγώνα. Η Red Bull KTM Factory Racing έχει τέσσερις νικητές να μάχονται με τις νέες της μοτοσυκλέτες, συμπεριλαμβανομένου του περυσινού νικητή, Kevin Benavides, και του νικητή του 2021 Cross Country World Championship, Matthias Walkner. Είναι εγγυημένη η νίκη για κάποιον; Στο Dakar, ποτέ!

Πως θα το παρακολουθήσετε; Ακριβώς εδώ.

Το Rally Dakar είναι ένας αγώνας που είναι δύσκολο να τον παρακολουθήσεις, να τον κατανοήσεις, ακόμα και να τσεκάρεις τα πάντα εξ αποστάσεως. Όμως μην ανησυχείτε, εμείς είμαστε εδώ. Αν δεν ξέρετε πολλά για αυτόν τον αγώνα, μπορείτε να τσεκάρετε το νέο web series, From Dawn till Dust – μία συναρπαστική παρουσίαση του Dakar, προσανατολισμένο σε νέους σε αυτό θεατές. Όταν αρχίσει το ράλι, μη χάσετε ούτε ειδική – τσεκάρετε το Dakar Daily για τις τελευταίες πληροφορίες για όσα συμβαίνουν στην αγωνιστική διαδρομή. Μέχρι τότε, ξεκουραστείτε, γιατί η περιπέτεια είναι προ των πυλών!
Κατεβάστε το δωρεάν Red Bull TV app και παρακολουθήστε όλη τη δράση από το Rally Dakar στις συσκευές σας!