
CD Projekt SA | Σεισμικές δονήσεις πολλών Ρίχτερ_

Το σύνθημα που φιγουράρει στις αφίσες των γραφείων της CD Projekt SA στη Βαρσοβία φαίνεται πως αποτελεί μία ταιριαστή πινελιά για την ατμόσφαιρα που υπάρχει στο εσωτερικό της: “We are Relebs”. Σύμφωνα με εσωτερικές πληροφορίες, που επικαλείται ο Jason Schreier, με την συνδρομή και του Konrad Krasuski, μέσω των γραφόμενων του στο Bloomberg, ο εκνευρισμός και η απογοήτευση του προσωπικού είναι διάχυτη προς τη διοίκηση. Παρά την απολογητική τοποθέτηση για την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση που διαμόρφωσε το launch του Cyberpunk 2077, οι developers διατύπωσαν αυστηρές – και ενίοτε ωμές – ερωτήσεις σχετικά με την φήμη της εταιρείας, τις μη ρεαλιστικές προθεσμίες και τις ατελείωτες υπερωρίες κατά την διάρκεια της ανάπτυξης του παιχνιδιού πριν τη 10η Δεκεμβρίου του 2020.
ΔΡΙΜΕΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
Μετά και την ανακοίνωση της απόσυρσης του τίτλου, με ανοιχτή και αδιευκρίνιστη ημερομηνία επιστροφής από το PlayStation Store, το ρεπορτάζ που αναφέρει την πτώση που καταγράφει η μετοχή της εταιρείας στο χρηματιστήριο συνεχίζει λέγοντας πως το προσωπικό πέρασε μία δύσκολη και σχετικά μεγάλη περίοδο υπερωριών, συμπεριλαμβανομένων υποχρεωτικών 6ημέρων εργασίας (ανά εβδομάδα) για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού. Συγκεκριμένα, το ρεπορτάζ επικαλείται μαρτυρίες και τοποθετεί αρχικά έναν υπάλληλο να ρωτά ευθέως γιατί το παιχνίδι τον Ιανουάριο παρουσιάστηκε ως πλήρες και έτοιμο για χρήση, ενώ αυτό δεν ήταν αληθές, με το Συμβούλιο να απαντά ότι αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη. Όπως σημειώνει και η Liana Ruppert, στο δικό της ρεπορτάζ για λογαριασμό του GameInformer, οι directors απάντησαν με δεσμεύσεις πως θα βελτιώσουν τις πρακτικές της παραγωγής, δίχως ωστόσο να αποκαλύπτουν τον τρόπο. Τη σκυτάλη παίρνει δεύτερος ένας developer ο οποίος ρωτά ευθέως αν θεωρούν οι διευθυντές υποκριτικό να δημιουργείται ένα παιχνίδι προς εταιρική εκμετάλλευση, ενώ αναμένεται οι υπάλληλοι να εργάζονται υπερωρίες, με την απάντηση που δίνεται να ορίζεται ως ασαφής και μη ικανοποιητική, πάντα με βάση το ίδιο ρεπορτάζ του Schreier.
ΠΙΕΣΗ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ
Οι εκπρόσωποι της εταιρείας απέφυγαν να τοποθετηθούν επί του περιεχομένου του προηγούμενου δημοσιεύματος, σχολιάζοντας πως δεν πρόκειται να συζητήσουν τα ενδο-επιχειρησιακά meetings με εξωτερικούς παράγοντες. Ωστόσο, πιέσεις φαίνεται να δέχονται οι διευθύνοντες του οργανισμού και από το εξωτερικό τους περιβάλλον. Σύμφωνα με δημοσίευμα της New York Times στις 20 Δεκεμβρίου (τελευταίο update), που υπογράφουν οι Mike Isaac και Kellen Browning, επενδυτές της CD Projekt SA, δυσαρεστημένοι από την απόδοση του Cyberpunk 2077, εξετάζουν το ενδεχόμενο να κινηθούν νομικά. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει και το εν λόγω άρθρο των Isaac & Browning, το μέλλον μοιάζει σκοτεινό για τους δημιουργούς του Cyberpunk 2077, καθώς, όπως περιέγραψε και ένας δικηγόρος, θεωρούν πως πρέπει οι επενδυτές να χειριστούν την κατάσταση νομικά ως “εσφαλμένη παρουσίαση προκειμένου να ληφθούν οικονομικά οφέλη”, συνοδευόμενη από τον χαρακτηρισμό “criminal” που ορίζεται και ιδιαίτερα βαρύς.
Hey thanks for flagging. Looks like they are still sussing things out, but securities is definitely the place I'd be the most concerned if I were CDP(R).
— Richard Hoeg (@HoegLaw) December 20, 2020
Τις πληροφορίες επιβεβαιώνει και το δημοσίευμα του VGC, όπου παρουσιάζει ένα μέρος διαλόγου με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, στο οποίο συμμετέχει και μία δικηγορική εταιρεία που παραθέτουμε ακριβώς παραπάνω. Την συγκεκριμένη τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα επιβεβαιώνει με ρεπορτάζ του και το PcGamer, δια στόματος Jody Macgregor, σημειώνοντας πως το ρεπορτάζ της New York Times αποτελεί συνέχεια της τοποθέτησης του Mikołaj Orzechowski. Η δεδομένη τοποθέτηση, σύμφωνα με τον Jody, κατά την μετάφραση της από τα Πολωνικά υπογραμμίζει πως: “Αυτήν τη στιγμή αναλύουμε, μαζί με την ομάδα του δικηγορικού γραφείου, τους λόγους για να ασκήσουμε μια αγωγή, σχετικά με τη πιθανή διάπραξη εγκλήματος βάσει του Άρθ. 286 του Ποινικού Κώδικα. – εσφαλμένη παρουσίαση προκειμένου να επιτευχθούν οικονομικά οφέλη”. Συμπληρωματικά τοποθετείται και το αμερικανικό δικηγορικό γραφείο “Wolf Haldenstein Adler Freeman & Herz LLP”, ανακοινώνοντας ότι διερευνά μία πιθανή αγωγή (securities class-action lawsuit) κατά της CD Projekt SA. Με τις μηνύσεις να πέφτουν βροχή από πολλά μέτωπα, η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη και δύσκολη θεωρείται η ανάκαμψή της.
ΑΝΑΔΡΟΜΗ
Για την ιστορία, ο εν λόγω τίτλος ανακοινώθηκε το 2012, βασιζόμενος ελαφρά σε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ρόλων που δημιουργήθηκε το 1988, και αποτελεί την πρώτη προσπάθεια της εταιρείας να δημιουργήσει και να δώσει ζωή σε ένα νέο, φουτουριστικό κόσμο. Μία σκοτεινή ουτοπική μεγαλούπολη, που φέρει το όνομα Night City αποτελεί το σκηνικό, μπροστά από το οποίο εξελίσσεται μία ιστορία συνένωσης ανθρώπων και μηχανών, διαμορφώνοντας βιονικούς μισθοφόρους, έτοιμους να πραγματοποιήσουν αποστολές σαμποτάζ, ενάντια σε διαβολικές εταιρίες. Η ιστορία δημιουργεί μία περίεργη ένωση με στοιχεία από το γνωστό – πλην ιδιόμορφο – The Matrix, αλλά και το Blade Runner. Αν προσθέσουμε και στην εξίσωση τον απίθανα λαοφιλή – δημοφιλή “Mr. you are breathtaking” Keanu Reeves, η πλοκή απογειώνεται. Όμως τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν σαν μία όμορφη παραμυθένια ιστορία με αίσιο τέλος, καθώς οι καθυστερήσεις στην δημοσίευση του παιχνιδιού έκαναν την εμφάνιση τους. Και μάλιστα; Πολλάκις. Η προσμονή απογειώθηκε, τα memes κυρίευσαν το reddit και το διαδίκτυο γενικότερα πήρε φωτιά, με τις φλόγες να φουντώνουν όσο πλησιάζαμε στις 10 Δεκεμβρίου 2020, ημερομηνία τελικής κυκλοφορίας του παιχνιδιού. Τότε όμως ήταν που ξεκίνησαν τα… ευτράπελα, τα bugs, τα glitches αλλά και οι μειωμένες αποδόσεις σε παιχνιδομηχανές προηγούμενης γενιάς πυροδότησαν ραγδαίες εξελίξεις με τον ασκό του Αιόλου, που ακούει στο όνομα refunds, να ανοίγει και τις ανακοινώσεις να πέφτουν βροχή, όπως είχαμε γράψει πρόσφατα, επισκιάζοντας ταυτόχρονα τις θετικές κριτικές της απόδοσης του παιχνιδιού στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τις next-gen κονσόλες. Όπως παραδέχτηκε εξάλλου και η ίδια η εταιρεία, και είχε γράψει στο Gamespot ο Steven T. Wright στις 15 Δεκεμβρίου, η εστίαση της ήταν πολύ μεγαλύτερη στους υπολογιστές και στις νέες κονσόλες των εταιρειών, ενώ ταυτόχρονα πολύ μικρότερη στις προηγούμενης γενιάς.
CD Projekt Red had a conference call few hours ago where they admit that they didn't spend enough time on the last-gen versions of Cyberpunk 2077 and assume that Sony and Microsoft expected them to fix the problems before launch
Full transcript:https://t.co/B4i1XYl6Ls pic.twitter.com/9LeuZg2ESV
— Nibel (@Nibellion) December 15, 2020
ΒΛΕΜΜΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Οι επόμενες εβδομάδες θεωρούνται κρίσιμες για την εξέλιξη και την αποκλιμάκωση της τεταμένης κατάστασης που έχει προκληθεί, αλλά και μία πολύ καλή ευκαιρία, μία εξαιρετικά αξιόλογη εταιρεία που έχει προσφέρει στους παίκτες τρομερές συγκινήσεις με την προσφορά της ως τώρα, να παραμείνει πιστή στο tweet που είχε κάνει στο μακρινό – πλέον – 2017. Αντί επιλόγου, δεν έχουμε παρά να παραθέσουμε την τελευταία ανακοίνωση της CD Projekt, όπου η εταιρεία δηλώνει πως έχουν πωληθεί περισσότερα από 13 εκατομμύρια αντίτυπα του παιχνιδιού μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2020. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, η σχετική ανακοίνωση ξεκαθαρίζει πως ο αριθμός «πωλήσεων» προκύπτει μετά από αφαίρεση “όλων των αιτημάτων επιστροφής χρημάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου απευθείας στην Εταιρεία έως την ημερομηνία δημοσίευσης αυτής της αναφοράς στο πλαίσιο της εκστρατείας Help me Refund”.
.@PrettyBadTweets Worry not. When thinking CP2077, think nothing less than TW3 — huge single player, open world, story-driven RPG. No hidden catch, you get what you pay for — no bullshit, just honest gaming like with Wild Hunt. We leave greed to others.
— CD PROJEKT RED (@CDPROJEKTRED) November 19, 2017