
SackBoy Review | To 3D platforming στα καλύτερά του_

Το λανσάρισμα μιας νέας κονσόλας απαιτεί και την επιλογή των κατάλληλων παιχνιδιών. Έπειτα από την μάλλον αποτυχημένη απόπειρα με τον Knack στο PlayStation 4, η Sony έβγαλε άσο από το μανίκι της και επέστρεψε σε γνώριμα μονοπάτια, επιλέγοντας τον αγαπημένο του κοινού Sackboy, προκειμένου να συνοδεύσει την κυκλοφορία του PlayStation 5. Έτσι λοιπόν, σε μια κίνηση που λίγοι περίμεναν, στις 11 Ιουνίου 2020, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης “PS5: The Future of Gaming”, ανακοινώθηκε το Sackboy: A Big Adventure. Το παιχνίδι έγινε διαθέσιμο στις 19 Νοεμβρίου και σε αντίθεση με τη σειρά Little Big Planet, από την οποία έγινε γνωστός ο πρωταγωνιστής, έχει αφαιρεθεί το δημιουργικό κομμάτι και έχει δοθεί έμφαση στη δράση. Το Sackboy: A Big Adventure αποτελεί ένα μέρος του σχεδίου της Sony να κάνει το PlayStation 5 προσιτό σε όλες τις ηλικίες, προσφέροντας παιχνίδια για όλα τα μέλη μιας οικογένειας.

Αρχικά, η ζωή κυλάει όμορφα και το τοπίο μοιάζει ειδυλλιακό, όπως ακριβώς συμβαίνει με την απόλυτη ηρεμία που επικρατεί πριν την τέλεια καταιγίδα. Για μια ακόμα φορά θα αποδειχθεί πως τα καλά πράγματα έχουν μικρή διάρκεια και η ευτυχία δεν είναι παρά στιγμές που έχουν απλά προστεθει σε μία σειρά. Δίχως κανείς να αντιληφθεί το παραμικρό, η πόλη Loom περιέρχεται σε μεγάλο κίνδυνο. Ο Vex έχει βάλει μπρος το σατανικό του σχέδιο. Αιχμαλωτίζει όλους τους κατοίκους της Craftworld, με σκοπό να τους χρησιμοποιήσει ως εργάτες για τη δημιουργία της νέας του μηχανής. Αυτή θα αποτελέσει το μεγάλο του βήμα για να γίνει κυρίαρχος του κόσμου. Ευτυχώς, δείχνοντας πρωτοφανές θάρρος, ο Sackboy θα καταφέρει να ξεφύγει και στο σημείο αυτό βάζει πλώρη για νέες περιπέτειες. Τελικά, η προφητεία θα εκπληρωθεί. Ένας γενναίος Sackling από τις τάξεις των Knitted Knights είναι αυτός που θα σώσει την Craftworld. Το παιχνίδι είναι χωρισμένο σε θεματικούς κόσμους και αυτοί με τη σειρά τους σε πίστες. Αν έχετε την εντύπωση ότι το εγχείρημα του Sackboy θα μοιάζει με χαλαρό περίπατο στο πάρκο, τότε κάτι δεν έχετε καταλάβει ή δεν σας το έχουν μεταφέρει σωστά. Τα τέρατα που έχει επιτάξει ο Vex δεν αστειεύονται. Μόλις αντιληφθούν την παρουσία του Sackboy θα κάνουν τα πάντα για να τον βγάλουν από τη μέση. Εκτός αυτού, υπάρχουν διάσπαρτες θανατηφόρες παγίδες και θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί αν δεν θέλετε να γίνετε το επόμενο θύμα τους. Βεβαίως, για να μπορέσει να ανταπεξέλθει σε όλα τα παραπάνω ο Sackboy, θα πρέπει να διαθέτει τις κατάλληλες δυνάμεις- ικανότητες. Έτσι λοιπόν, μπορεί να κάνει παρατεταμένα άλματα που τον διατηρούν στον αέρα για λίγο περισσότερο από το συνηθισμένο (όσοι γνωρίζετε τον Yoshi θα καταλάβετε αμέσως για το τι ακριβώς πρόκειται), να κουλουριάζεται και να ρολάρει λες και είναι μπάλα, να πέφτει στο έδαφος και τα κεφάλια των αντιπάλων με δύναμη, να πιάνει αντικείμενα για να τα τραβήξει προς το μέρος του και πολλά άλλα. Όποτε χρειαστεί, θα είναι διαθέσιμο το κατάλληλο όπλο, όμως αυτό δεν είναι κάτι που ο ήρωας κουβαλάει μόνιμα. Το θετικό είναι πως η απόκριση στις εντολές του χειριστηρίου είναι άμεση και έτσι όλες οι κινήσεις εκτελούνται τη στιγμή που πρέπει.

Εκτός από τη δράση υπάρχει και η εξερεύνηση, που είναι το δεύτερο σημαντικό στοιχείο που συνθέτει τον σχεδιασμό του gameplay. Ο χρόνος δεν αποτελεί παράγοντα πίεσης μιας και τα ρολόγια παίρνουν απουσία, οπότε μπορείτε να εξερευνείτε χωρίς την οποιαδήποτε βιασύνη κάθε γωνιά. Υπάρχει μια μεγάλη γκάμα αντικειμένων που μπορείτε να προσθέσετε στη συλλογή σας, όπως ενδυμασίες που αλλάζουν τελείως το παρουσιαστικό του Sackboy, μετατρέποντάς τον σε αστέρα της μουσικής, τουρίστα και πολλά άλλα. Ακόμα υπάρχουν διάφανα σφαιρίδια και στο τέλος κάθε πίστας, τη στιγμή που γίνεται ο λογαριασμός, όσο περισσότερα έχετε συγκεντρώσει, τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να προσθέσετε στο άλμπουμ την τέλεια φωτογραφία, αγκαλιά με το χρυσό τρόπαιο. Αν είστε από εκείνους που δεν αφήνουν τίποτα πίσω τους, θα πρέπει να βάλετε το μυαλό σας να δουλέψει λιγάκι επιστρατεύοντας αντανακλαστικά και παρατηρητικότητα. Ο τρόπος με τον οποίο έχουν σχεδιαστεί οι πίστες είναι εντυπωσιακός. Θα υπάρξουν πολλές στιγμές που θα πείτε, εντάξει λογικά τα έχω δει όλα, τι άλλο να έχει να μου προσφέρει το παιχνίδι. Κάθε φορά η ομάδα ανάπτυξης θα φροντίζει να σας διαψεύδει, λες και έχει άπειρους άσους στο μανίκι της, που τους χρησιμοποιεί κατά το δοκούν. Δεν αποκαλύπτει τα πάντα εξ’ αρχής και έτσι αποφεύγεται το δυσάρεστο συναίσθημα της επανάληψης. Σταδιακά ξεδιπλώνει το πλάνο της, με σταθερά βήματα, πάνω σε όσα είχε προηγουμένως παρουσιάσει. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως θα εμφανίζονται όλο και διαφορετικοί εχθροί, νέοι τύποι παγίδων και αν θέλετε να βγείτε αλώβητοι, θα πρέπει να είστε σε εγρήγορση, επιδεικνύοντας τις ικανότητές σας ως gamer. Όλα αυτά είναι παράγοντες που θα σας καθηλώσουν στην καρέκλα, με μεγάλη πιθανότητα να χάσετε την επαφή με τον υπόλοιπο κόσμο.

Τα γραφικά είναι άψογα. Ο βαθμός λεπτομέρειας είναι τέτοιος που, δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι, κάνει την οθόνη να ασφυκτιά. Η χρωματική παλέτα παίζει ευχάριστα με τα μάτια. Οι δυνατότητες του PlayStation 5 κάνουν τον Sackboy να φαίνεται πιο ρεαλιστικός από ποτέ. Δημιουργείται η αίσθηση ότι δεν βρίσκεται πίσω από τη οθόνη, αλλά σε ένα ράφι, έτοιμος να τον πιάσεις στα χέρια σου. Η μουσική σύνθεση φλερτάρει με την τελειότητα και δένει απόλυτα με το ύφος της περιπέτειας. Οι μεγαλύτεροι λογικά θα θυμηθούν τα νιάτα τους, τότε που τα Σαββατόβραδα γύριζαν από disco σε disco. Δεν αποκλείεται μάλιστα να τα παρατήσουν όλα και ν’ αρχίσουν να λικνίζονται σε κλασικούς και μοντέρνους ρυθμούς. Δίχως να πρωτοπορεί, βασισμένη σε γνωριμες τεχνικές, η Sumo Digital Sheffield βοηθάει με τον καλύτερο τρόπο τη Sony, στην προσπάθειά της να εδραιωθεί στο λεγόμενο και ως family gaming. To Sackboy: A Big Adventure είναι ένα διασκεδαστικό αλλά και ποιοτικό παιχνίδι, που μπορείτε να παίξετε είτε μονοι σας, είτε με παρέα. Κάποιες πίστες είναι υποχρεωτικό να παιχτούν σε co-op. Εκεί που θα έπρεπε να έχει δοθεί μεγαλύτερο βάρος είναι στις δυνατότητες του χειριστηρίου DualSense, όπως τo haptic feedback, το γυροσκόπιο, τα adaptive triggers και το μικρόφωνο. Παιχνίδι της Sony είναι, δικαιολογημένη η απαίτηση. Κάτι ακόμα που δεν δικαιολογείται είναι η απότομη αύξηση του βαθμού δυσκολίας. Κατά τα άλλα, ένα μεγάλο μπράβο στη Sony που έχει εξελληνίσει πλήρως τον τίτλο.