
A Quiet Place: Τι θέλουμε να δούμε (και τι όχι) στο επερχόμενο παιχνίδι_

Οι δύο ταινίες του franchise A Quiet Place είναι ιδανικό υπόβαθρο για ένα παιχνίδι τρόμου. Αν δεν τις έχετε δει, αρκεί το βασικό κόνσεπτ για να καταλάβετε γιατί: εξωγήινα πλάσματα βρίσκονται στη γη και επιτίθενται στους ανθρώπους. Τα πλάσματα αυτά δεν βλέπουν, αλλά ακούν τέλεια, μπορούν να εντοπίσουν την παραμικρή κίνηση στον χώρο μόνο μέσω του ήχου. Και, αν σε εντοπίσουν, έχεις πρόβλημα… Η γη γρήγορα γίνεται ένα τεράστιο, ήσυχο νεκροταφείο, αφού όσοι δεν χάνουν τη ζωή τους στα χέρια των εξωγήινων αναγκάζονται να ζουν χωρίς να βγάζουν ήχους. Δεν μιλούν, περπατούν σιγά-σιγά, κρύβονται σε υπόγεια, βγάζουν τα παπούτσια τους. Επιβιώνουν όπως μπορούν.
Η ιδέα ενός «κυνηγού» που σε ακολουθεί και σε ψάχνει συνεχώς είναι γνώριμη στα video games. Έχουμε δει διάφορες μορφές αυτού του βασικού κόνσεπτ, με τον Mr. X του Resident Evil 2, τον Slenderman, αλλά κυρίως με το Xenomorph του Alien: Isolation. Φυσικά, είναι ιδέα που ταιριάζει απόλυτα σε βιντεοπαιχνίδια και μάλιστα μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα σε αυτό το μέσο, εξαιτίας της αλληλεπίδρασης με τον χώρο αλλά και με το ίδιο το πλάσμα, και λόγω των χειροπιαστών συνεπειών που φέρνει η συνάντηση μαζί του.

Ανακοινώθηκε ότι θα δούμε βιντεοπαιχνίδι που θα βασίζεται στο σύμπαν που έχει στήσει ο Krasinski με τις ταινίες A Quiet Place, το οποίο θα κυκλοφορήσει το 2022 και για την ώρα δεν έχουν δημοσιευτεί περισσότερες πληροφορίες. Δεν γνωρίζουμε πώς θα παίζει αυτό το παιχνίδι. Και έτσι, κάνουμε εικασίες και ελπίζουμε. Ελπίζουμε, κυρίως, να μην είναι τίτλος δράσης όπως για παράδειγμα το Fireteam Elite που βασίστηκε στο franchise του Alien αλλά μας έδωσε ένα generic shooter με βαρετές αποστολές και αδιάφορες ορδές εξωγήινων για να πυροβολήσουμε και να πάμε στην επόμενη πίστα. Βέβαια, κάτι τέτοιο θα ήταν πιο δύσκολο να σταθεί στο A Quiet Place, αλλά όχι απίθανο. Εύκολα θα μπορούσε να στηθεί μία εμπειρία που θα παίζει σε multiplayer, με 4 παίκτες να προσπαθούν να επιβιώσουν όσο τους κυνηγούν τα εχθρικά πλάσματα και τους αναζητούν μέσω των ήχων που κάνουν. Καταλαβαίνω, ίσως σε ένα μέρος του κοινού αυτό να ακούγεται ελκυστικό και ίσως να είναι κιόλας, ίσως έχει προοπτικές μια ιδέα σαν κι αυτή. Θα μπορούσε να γίνει ένα διασκεδαστικό παιχνίδι για να περάσουμε την ώρα μας με την παρέα μας, για να γελάσουμε σε LAN πάρτι. Όμως, το σύμπαν του A Quiet Place έχει περισσότερες δυνατότητες και θα είναι κρίμα να μείνουν ανεκμετάλλευτες.

Οι ταινίες βασίζονται σε μεγάλο τους μέρος στην ανάπτυξη των χαρακτήρων και στις σχέσεις μεταξύ τους, και μάλιστα κάνουν εξαιρετική δουλειά σε αυτό το κομμάτι. Αμέσως, έρχεται στο μυαλό ένα single-player παιχνίδι με χαρακτήρες που έχουν προσωπικότητα, με σενάριο και διαλόγους. Ένα παιχνίδι που θα διαρκεί πολλαπλάσιες ώρες απ’ ό,τι η ταινία θα έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει περισσότερο τοτυς ανθρώπους που έχουν επιβιώσει και να μας δείξει πιο πολλά για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται πια ο κόσμος. Το σημαντικότερο όμως: το gameplay πρέπει να ακολουθήσει τις διδαχές του Alien: Isolation. Δεν θέλουμε να δούμε δράση και πιστολίδι. Θέλουμε κλειστούς χώρους, αγρούς με ψηλά χορτάρια, υπόγεια κατεστραμμένα κτήρια, με μερικά πλάσματα να μας αναζητούν μέσω του ήχου. Θα πρέπει να κινούμαστε σε stealth συνεχώς, αλλά χωρίς να κρυβόμαστε. Δεν θα έχει σημασία το σκοτάδι και έτσι ο τρόμος θα είναι εφικτός ακόμα και κάτω απ’ το φως του μεσημεριανού ήλιου, κάτι που βλέπουμε σπάνια στο είδος.
Οι προοπτικές είναι πράγματι πολλές και αν γίνει σωστά το παιχνίδι A Quiet Place μπορεί να γίνει ο διάδοχος του Isolation, μιας και εκείνο έμεινε χωρίς συνέχεια, δυστυχώς. Μάλιστα, εξαιτίας του setting των ταινιών, το video game έχει τη δυνατότητα να μας δώσει μια πιο ιδιαίτερη μορφή τρόμου, μία που στον κινηματογράφο και την τηλεόραση έχει δοκιμαστεί πολλές φορές, αλλά στα βιντεοπαιχνίδια όχι. Έχουν γίνει κάποιες απόπειρες, όπως το Stifled που έπαιζε σε VR. Το συγκεκριμένο παιχνίδι είχε ενδιαφέρον: μας έβαζε να κινούμασε με βάση τον ήχο, αφού δεν βλέπαμε τον περίγυρό μας και έτσι έπρεπε να βγάζουμε οι ίδιοι ήχους στο μικρόφωνο του VR headset για να δώσουμε μορφή στο περιβάλλον. Όμως, όσο ακουγόμασταν, μας εντόπιζαν οι εχθροί και έτσι έπρεπε να ζυγίζουμε κάθε φορά την κατάσταση και να βγάζουμε ήχους μόνο όταν νιώθουμε ασφαλείς. Σίγουρα, ένα συναρπαστικό κόνσεπτ για εμπειρία τρόμου, το οποίο μάλιστα εν μέρει δούλεψε, αλλά δεν περιμένουμε το ίδιο από το A Quiet Place.

Όσο κι αν αυτά τα κόλπα έχουν ενδιαφέρον, συνήθως οδηγούν σε χλιαρό gameplay που κυρίως βασίζεται σε αυτά και όχι στους υπόλοιπους μηχανισμούς του. Το A Quiet Place πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα του Isolation και να μας δώσει στιβαρούς μηχανισμούς, έναν καλά χτισμένο κόσμο και κυρίως ένα σωστά ρυθμισμένο τέρας (ή πολλά, πολλά καλύτερα!) για να μας αναγκάζει να κινούμαστε συνεχώς με προσοχή και κάθε απόφασή μας να έχει σημασία και να μπορεί να οδηγήσει σε άσχημες καταστάσεις. Επίσης, στο A Quiet Place δεν θα μπορούμε να τρέξουμε και να κρυφτούμε σε μια ντουλάπα μέχρι να φύγει το πλάσμα, γιατί δεν θα είναι τόσο απλό. Ας ελπίσουμε να γίνουν πραγματικότητα έστω κάποια απ’ αυτά και να δούμε μια ταιριαστή προσέγγιση που θα μπορέσει να αναζωογονήσει το είδος και να το ενσωματώσει περισσότερο στον mainstream χώρο του gaming.

Το παιχνίδι αναπτύσσεται από την εταιρεία iLLOGIKA, ένα καναδικό στούντιο που αποτελείται από πρώην προγραμματιστές των Behavior Interactive, Eidos Montréal και Ubisoft. Οι μόνες πληροφορίες που είναι για την ώρα διαθέσιμες είναι ότι ο τίτλος θα είναι «ένα τρομακτικό νέο video game» και πως θα βιώσουμε «μια ιστορία επιβίωσης στο σύμπαν του A Quiet Place», η οποία «δεν έχει ειπωθεί». Έτσι, φαίνεται ότι δεν θα παίξουμε μία μεταφορά των ταινιών, αλλά θα δούμε νέο σενάριο με καινούργιους ίσως χαρακτήρες, σε αυτό το εφιαλτικό setting. Περιμένουμε με αγωνία μέχρι να μάθουμε περισσότερα…