
Mass Effect Legendary Edition | Όσα πρέπει να γνωρίζεις_

Πρόσφατα, πληθώρα κορυφαίων στελεχών της Bioware έδωσαν μία ζωντανή διαδικτυακή παρουσίαση, προχωρώντας στην αποκάλυψη του παιχνιδιού. Κατά την εν λόγω παρουσίαση, μέρος της συζήτησης αποτέλεσαν οι νέες προσθήκες, οι βελτιώσεις στα γραφικά, ενώ παράλληλα αποκάλυψαν τι ήταν αυτό που τους οδήγησε να προχωρήσουν σε συγκεκριμένες αποφάσεις γύρω από το remaster. Η νέα έκδοση, με επίσημο τίτλο “Mass Effect Legendary Edition” θα είναι επίσημα διαθέσιμη στις 14 Μαΐου 2021, μέσω Origin και Steam.
Η LEGENDARY ΕΚΔΟΣΗ
Η νέα, βελτιωμένη έκδοση, πέραν της αρχικής-πρωτότυπης τριλογίας, η οποία θα έχει νέα, remastered εμφάνιση, θα περιλαμβάνει “περισσότερα από 40 DLC”. Τα συγκεκριμένα πρόσθετα μέρη θα προσφέρουν περιεχόμενο γύρω από την ιστορία, promo weapons, ενισχύσεις πανοπλίας, αλλά και διάφορα άλλα “πακέτα”. Και όλα αυτά διαθέσιμα από την αρχή του παιχνιδιού. Το παιχνίδι προσφέρει ένα είδους menu στο οποίο ο παίκτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα τρία παιχνίδια. Όπως είναι λογικό, η πρόοδος και οι αποφάσεις των χρηστών μεταφέρονται στα επόμενα μέρη του τίτλου όπως συνέβαινε πάντοτε. Και τα τρία παιχνίδια έχουν γίνει remaster σε 4K, HDR ανάλυση ενώ απαιτούν DirectX 11. Φωτισμοί, σκιές, μοντέλα αλλά και γενικότερα στοιχεία του περιβάλλοντος έχουν ενισχυθεί και επανασχεδιαστεί. Τα στελέχη αναφέρουν πως ο τίτλος θα υποστηρίζει υψηλό refresh rate και 21:9 (ultra-wide aspect ratio) display οθόνης. Βελτιώσεις εμφανίζονται και στο βάθος πεδίου, στο anti-aliasing, ενώ παράλληλα τα framerates στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές εισάγονται χωρίς κάποιο ανώτατο όριο by default. H εισαγωγή της δυνατότητας σχεδιασμού του χαρακτήρα σε ολόκληρη την τριλογία προσφέρει περισσότερες επιλογές προσαρμογής για τους παίκτες. Σημαντική – θετική – διαφορά εντοπίζεται και στους χρόνους που απαιτούνται για να φορτωθεί μία περιοχή οι οποίοι μειώνονται αισθητά στην νέα έκδοση.
REWORK Ή REMASTER
Μεγάλη μερίδα της κοινότητας εμφανίζεται μπερδεμένη, προσπαθώντας να απαντήσει το συγκεκριμένο ερώτημα στην περίπτωση του Mass Effect. Τα μέχρι τώρα δεδομένα γύρω από την ανάλυση δείχνουν πως στον πρώτο τίτλο της τριλογίας άλλαξαν περισσότερα πράγματα σε σχέση με τους επόμενους δύο, καθώς αλλαγές δρομολογήθηκαν στον τρόπο μάχης αλλά και το UI. Οι αλλαγές αυτές έχουν μία λογική, αν αναλογιστεί κανείς πως ο χαρακτήρας του πρώτου original παιχνιδιού προσιδίαζε σε RPG, με τις βελτιώσεις στον τρόπο μάχης να έρχονται μέσω του 2ου και 3ου τίτλου. Επομένως παρατηρούμε πως το μέγεθος των βελτιώσεων στον πρώτο τίτλο ακροβατεί στα όρια του rework. Οι μάχες, αλλά και η εξερεύνηση στο χάρτη έχουν συγχρονιστεί και για τους τρεις τίτλους, που μοιράζονται καλύτερο σύστημα στόχευσης, squad control, αλλά και οπτικές γωνίες της κάμερας. Βελτιώσεις έχουν γίνει και στα “οχήματα” εντός παιχνιδιού, κάτι που αποτελούσε για πολλούς “αγκάθι” στο παρελθόν.
Πέραν των ανωτέρω, δεν έχουν δρομολογηθεί μεγάλες αλλαγές στην ροή της ιστορίας. Παρά τις αναπτυξιακές συζητήσεις για χρήση πιο ανεπτυγμένων τεχνολογικά μεθόδων, η οδός αυτή εγκαταλείφθηκε καθώς υπήρχε μεγάλη πιθανότητα η Bioware να αναγκαστεί να δουλέψει τους τίτλους από το μηδέν. Ο Mac Walters, project director και επί σειρά ετών developer της Bioware, σημειώνει χαρακτηριστικά πως η πρώτη ερώτηση ήταν “πως θέλουμε να μοιάζει το remaster, τι θα σημαίνει αυτό για εμάς”. “Συζητούσαμε (ότι μοιάζει) σαν να αναπαλαιώνεις ένα όμορφο αγαπημένο αυτοκίνητο, αλλά γρήγορα έγινε αντιληπτό πως το αυτοκίνητο ήταν θαμμένο στο τσιμέντο. Και κάθε φορά που έπρεπε να καθαρίσεις κάποιο μέρος, ανησυχούσες μην καταστρέψεις την μπογιά ή σπάσεις κάποιον καθρέφτη” συμπληρώνει με νόημα. Σχετικά με τις αλλαγές στην αφήγηση και τις παρεμβάσεις στους χαρακτήρες ο Walters υπογράμμισε πως παρά τις αρχικές σκέψεις για αλλαγές στην ιστορία και τους πρωταγωνιστές η ομάδα δεν προχώρησε σε κάτι τέτοιο, θέλοντας να αποφύγει την σύγκρουση ανάμεσα στις παλιές εμπειρίες και αναμνήσεις των παικτών και σε νέες διαφορετικές, στοχεύοντας στη διατήρηση μιας σχετικής retro ατμόσφαιρας.
MULTIPLAYER, “ΚΟΜΜΕΝΟ” ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ
Το multiplayer δυστυχώς δεν περιλαμβάνεται στα σχέδια. Όπως σημείωσε και ο project director, μία τέτοια cross-play multiplayer δυνατότητα απαιτούσε προσπάθεια μεγαλύτερη από αυτή που ζητούνταν για το remaster του πρώτο τίτλου, κάτι που η ομάδα δεν μπορούσε να φέρει σε πέρας. “Αγαπώ το ME3 multiplayer, όπως συνηθίζω να λέω μεγάλη μερίδα κόσμου παίζει μέχρι σήμερα, αλλά εν τέλει σκέφτομαι το προϊόν, το συνολικό ME: LE αποτελεί μία καλύτερη παρουσίαση της αυθεντικής τριλογίας, γιατί βρισκόμασταν σε θέση να επικεντρωθούμε στα στοιχεία του single-player μέρους” συνεχίζει μέσω των δηλώσεων του. Ο Walters δεν παρέλειψε να τοποθετηθεί και γύρω από την πιθανότητα κομμένου περιεχομένου, λέγοντας πως “δεν υπάρχει κάποιο επιπρόσθετο περιεχόμενο. […] πιστεύω πως το πλήρες πρώτο παιχνίδι τώρα είναι φρέσκο και καινούργιο”. Πέραν τούτου, το τέλος της τριλογίας παραμένει αυτό του Mass Effect 3: Extended Cut.

Οι βελτιώσεις του παιχνιδιού ξεκίνησαν με την αναβάθμιση του AI, πριν την είσοδο της καλλιτεχνικής ομάδας, προκειμένου να εισάγει την ανθρώπινη πινελιά. Μετά από αυτή τη διαδικασία, η ομάδα ξεκίνησε να προχωρά σε βελτιώσεις χειροκίνητα, βάζοντας δηλαδή τα μέλη της καλλιτεχνικής ομάδας να παίζουν τα επίπεδα του παιχνιδιού, προκειμένου να παρατηρήσουν που απαιτούνται αλλαγές και βελτιώσεις. Μετά τις πρώτες βελτιώσεις σε όλα τα βασικά επίπεδα, επιστρατεύθηκε ο Derek Watts, art director της πρώτης τριλογίας, για να συνεισφέρει την γνώμη του στην διαμόρφωση του τελικής όψης του Legendary Edition. Αναφορικά με το ζήτημα της εμφάνισης των χαρακτήρων, το LE εισάγει το FemShep ως προεπιλογή από την αρχή της τριλογίας, εάν οι παίκτες επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν αυτό το μοντέλο, εισάγοντας παράλληλα μία σειρά από βελτιώσεις στις λεπτομέρειες. Συμπληρωματικά σε αυτό, οι επιλογές προσαρμογής των χαρακτήρων στις ατομικές προτιμήσεις έχουν επεκταθεί με νέο εύρος διαθέσιμων μαλλιών, μακιγιάζ, τόνων δέρματος για το σύνολο των τριών τίτλων. Η λειτουργικότητα του χαρακτήρα διατηρείται σε σχέση με την πρότυπη τριλογία, έτσι ώστε οι παίκτες που επιθυμούν προκατασκευασμένους χαρακτήρες, να τους βρίσκουν με ευκολία.
