
Γερμανικό Κοινοβούλιο εναντίον… lootboxes_

Πριν από μερικές μέρες, στο Γερμανικό Κοινοβούλιο (Bundestag) προωθήθηκε ένα νομοσχέδιο, μέσω του οποίου θα προσδίδεται χαρακτηρισμός “18+” σε όλα τα παιχνίδια που περιέχουν το σύστημα των lootboxes. Οι γερμανικές αρχές δρομολογούν περιορισμούς σχετικά με το “kaufenreizen”, έναν ευρύτερο όρο που αφορά την ενθάρρυνση παικτών στο να ξοδεύουν επιπλέον χρήματα σε lootboxes και άλλα είδη micro-transactions. Η συγκεκριμένη ορολογία βασίζεται σε μία μελέτη του Πανεπιστημίου του Αμβούργου (2018), η οποία αναφέρει πως ο τζόγος έχει εξαπλωθεί γενικότερα στα online καταστήματα εντός των σύγχρονων βιντεοπαιχνιδιών. Πριν την ολοκληρωτική μετατροπή του σε νόμο του κράτους, το νομοσχέδιο πρέπει να επικυρωθεί από τα αρμόδια όργανα. Το εν λόγω νομοσχέδιο έχει ως στόχο να τροποποιήσει τον “Jugendschutzge”, το νόμο δηλαδή περί προστασίας των νέων. Μεταξύ των ρυθμίσεων του εν λόγω νόμου διαμορφώνονται περιορισμοί στην πώληση παιχνιδιών και ταινιών σε ανήλικους, καθώς και αλκοόλ, καπνού και εισόδου σε εγκαταστάσεις προσφοράς τυχερών παιγνίων.
ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
Ο νόμος περί προστασίας των νέων πήρε σάρκα και οστά το 2018. Διαμορφώθηκε για να περιορίσει τα videogames, που περιείχαν εκτεταμένη χρήση βίας και αίματος, από το να πωλούνται σε ηλικίες κάτω των 18 ετών. Με την εφαρμογή του νόμου, πολλά παιχνίδια αναγκάστηκαν να αλλάξουν την γερμανική μορφή τους. Το αίμα μετατράπηκε από κόκκινο σε μαύρο και πολλές φορές οι ανθρώπινοι εχθροί αντικαθίστανται από ρομπότ, όπως στην περίπτωση του Carmageddon. Υπό το ίδιο σκεπτικό, ένα ακόμα νόμος, αυτός που αφορά τη απαγόρευση χρήσης συμβόλων των Nazi, όπως η σβάστιγκα, είχε παρόμοιες επιπτώσεις στην gaming βιομηχανία, διαμορφώνοντας ειδικές, γερμανικές εκδόσεις σε διάσημα παιχνίδια. Το νέο νομοσχέδιo, άμα τη ψήφιση του, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δρομολογήσει νέες αλλαγές και ειδικές εκδόσεις για τα παιχνίδια, στο έδαφος της Γερμανίας. Πριν τις ειδικές εκδόσεις, το σίγουρο είναι το rating των παιχνιδιών θα αλλάξει σε “18+”, απαγορεύοντας την πώληση των τίτλων σε ανήλικους. Είτε στην μία, είτε στην άλλη περίπτωση, οι αλλαγές θεωρείται ότι θα έχουν αρνητική επίδραση στα έσοδα των εταιρειών, σε μία χώρα που θεωρείται από τις μεγαλύτερες αγορές βιντεοπαιχνιδιών στην Ευρώπη. Χαρακτηριστικά, οι δαπάνες εντός παιχνιδιών έφτασαν έως και 3,9 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019.