Το επόμενο βήμα κατά της τοξικότητας

Το επόμενο βήμα στην διαδικασία περιορισμού της προσβλητικής γλώσσας εντός της gaming εμπειρίας, ετοιμάζεται να κάνει η Intel. Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει η εταιρεία, το Bleep όπως είναι το όνομα του, έχει ως βασικό στόχο να περιορίσει τις προσβολές και τις ύβρεις, πριν καν αυτές φτάσουν στα ακουστικά του χρήστη. Εμφανίστηκε πρώτη φορά το 2019, στην GDC, ως ένα πρωτότυπο πρώιμου σταδίου. Στο πιο πρόσφατο GDC, η εταιρεία ανακοίνωσε πως δρομολογεί την είσοδο του Bleep σε beta στάδιο μέσα στο έτος. Παρά το γεγονός πως δεν έχει κυκλοφορήσει κάποιο demo, που να εξηγεί τον τρόπο λειτουργίας του software, όλα τα δεδομένα δείχνουν πως επρόκειτο να λειτουργεί με έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο΄ το πρόγραμμα θα καταγράφει την ομιλία με τη μορφή κειμένου. Εν συνεχεία θα την φιλτράρει, ελέγχοντας την “θερμοκρασία της συζήτησης”, αλλά κυρίως τη χρήση προσβλητικής γλώσσας. Στην λίστα προσβολών και ύβρεων προς του χρήστες περιλαμβάνονται εκφράσεις μισογυνισμού, πρόσδοσης ονοματοδωτικών χαρακτηρισμών, αλλά και ρατσιστικού περιεχομένου “ιδιωματισμοί” και παρεμφερούς περιεχομένου προσβολές. Αρκετά παιχνίδια και πλατφόρμες έχουν ήδη διαμορφώσει ένας είδος προστασίας ενάντια στις παρενοχλήσεις, με ταυτόχρονη δυνατότητα “on-off” διακόπτη, ανάλογα με τον χρήστη. Πολλά εξ’ αυτών φιλτράρουν κατάλληλα, “απενεργοποιώντας” τις εκφράσεις τέτοιου τύπου για τον χρήστη, ενώ άλλα αντικαθιστούν αυτές τις εκφράσεις, με εναλλακτικές μειωτικές, προς τον γράφοντα, εκφράσεις. Η πρωτοπορία της Intel, έγκειται στο γεγονός, πως μέχρι σήμερα δεν έχει κατορθώσει κανείς να περιορίσει το voice chat κομμάτι του harassment, καθώς οι προαναφερθείσες εφαρμογές περιορίζουν text chats. Σύμφωνα με την Anti-Defamation League, ένα ποσοστό σχεδόν της τάξεως του 22% των παικτών, αποφασίζουν να απομακρυνθούν από ένα παιχνίδι, λόγω της συστηματικής παρενόχλησης. Γίνεται σαφές, πως η ανάγκη να περιοριστεί η τοξικότητα εντός της κοινότητας είναι επιβεβλημένη σήμερα. Πέραν όμως αυτού, η εφαρμογή της Intel έρχεται πακέτο με ορισμένα ερωτήματα, κυρίως γύρω από την προστασία των προσωπικών δικαιωμάτων των χρηστών, όταν τοποθετείται το “recording” μέρος, εντός της διαδικασίας φιλτραρίσματος.