Η μεγάλη αγωνιστική περιπέτεια του Dakar Rally έρχεται απ’ την έρημο στην κονσόλα σου

Με το κονβόι του Dakar Rally να έχει καλύψει ήδη περισσότερα από 2000km αγωνιστικής δράσης, πληρώματα και αναβάτες είχαν την καθιερωμένη ημέρα ανάπαυσης προτού πατήσουν ξανά γκάζι στην αχανή έρημο.

Μάλιστα, φέτος θα έχουμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε κι εμείς στη διοργάνωση του Dakar Rally, από το σπίτι μας, με τον νέο τίτλο racing, το Dakar Desert Rally, που θα κυκλοφορήσει για Xbox, PlayStation και PC.

Το παιχνίδι της Saber Interactive θα έρθει το 2022 σε Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5 και PC, και θα μας δώσει τη δυνατότητα να οδηγήσουμε στο πιο συναρπαστικό racing event, με εκθαμβωτικά περιβάλλοντα ανοιχτού κόσμου, ρεαλιστικά physics και οχήματα βγαλμένα από το διάσημο Dakar rally, σε περισσότερες από 30 πίστες, σε single-player αλλά και multiplayer modes.

Δείτε το trailer του παιχνιδιού:

Όσο περιμένουμε για το νέο αυτό παιχνίδι racing, μπορούμε φυσικά να παρακολουθήσουμε τις συναρπαστικές εξελίξεις της φετινής δοκιμασίας του Dakar Rally 2022, που έχει χαρακτηριστικά κινηματογραφικού θρίλερ.

Έχοντας αναζητήσει όρια, ανθρώπινα για τα πληρώματα και τους αναβάτες αλλά και του εξοπλισμού καθώς αυτοκίνητα, φορτηγά, μοτοσυκλέτες και τα υπόλοιπα οχήματα έχουν δοκιμαστεί καταμεσής της ερήμου, η ημέρα ανάπαυσης του Dakar Rally φαντάζει σαν μία όαση.

Μία ημέρα ανασυγκρότησης, όπου καταπονημένα κορμιά και μηχανές μαζεύουν τα κομμάτια τους. Ανακτούν δυνάμεις και αντοχές, καταστρώνουν πλάνα και στρατηγικές. Η Οδύσσεια στα αφιλόξενα εδάφη της Σαουδικής Αραβίας δεν έχει τελειώσει. Κάθε άλλο. Ακόμα είμαστε στα μισά του δρόμου και η αγωνιστική Ιθάκη είναι άλλα 2000 χρονομετρημένα χιλιόμετρα μακριά.

Όμως η ολοκλήρωση του πρώτου ημιχρόνου, είχε πρωταγωνιστές, ήρωες, κερδισμένους και χαμένους. Πάμε να κάνουμε ταμείο για όσα έγιναν και εκτιμήσεις για όσα έρχονται!

Το Dakar θέλει τον Άραβά του

Μετά τα πρώτα έξι stages, η κατηγορία των αυτοκινήτων έχει ένα ξεκάθαρο φαβορί: τον Nasser Al-Attiyah (QAT). Ο οδηγός από το Κατάρ χορεύει στην έρημο με το νέο Toyota Hilux T1+ και υπό την καθοδήγηση του Mathieu Baumel (FRA) έχει κερδίσει δύο ειδικές διαδρομές και απολαμβάνει προβάδισμα που αγγίζει τα 50 λεπτά. Ο τερματισμός είναι μία αγωνιστική αιωνιότητα μακριά αλλά με τέτοιο προβάδισμα, μοναδικό εμπόδιο ανάμεσα στον Al-Attiyah και τον τέταρτο τίτλο του στο Dakar, θα είναι η ατυχία.

Σε ρόλο «Κυνηγού»

Αντίπαλο δέος στο μεγαλύτερο κομμάτι της έως τώρα δοκιμασίας στην Αραβική Χερσόνησο αποτέλεσε ο Sebastien Loeb. Παρότι ο Αλσατός έφτασε στη rest day τρίτος, ενάμιση λεπτό πίσω από τον τοπικό ήρωα Yazeed AL Rajhi, ήταν αυτός που καταδίωκε τον Al-Attiyah στα πρώτα πέντε stages. Μάλιστα κέρδισε το δεύτερο, με τον προετοιμασμένο από τη Prodrive «Hunter» της Bahrain Raid Xtreme – ένα πρωτότυπο που χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς, που παράχθηκαν από γεωργικά απόβλητα και efuels.

Ωστόσο, ένα λάθος στην πλοήγηση μετά τα πρώτα 100 χιλιόμετρα του έκτου stage, έφερε τον Loeb και τον νέο συνοδηγό του Fabian Lurquin (FRA) τόσο πίσω. Αλλά όπως τονίσαμε, το Dakar Rally είναι ένας μαραθώνιος κι ακόμα όλα είναι ανοιχτά.

Ηλεκτρικά μαθήματα

Σε αυτό το Dakar Rally, τα βλέμματα είναι στραμμένα στην αγωνιστική ομάδα της Audi Sport, που γράφει ιστορία βγαίνοντας στην ατελείωτη έρημο με ένα ηλεκτρικό αγωνιστικό: το RS Q e-tron. Με μία μονάδα κινητήρα/γεννήτριας (MGU) σε κάθε άξονα και μία τρίτη, η οποία αξιοποιεί τη λειτουργία ενός TFSI κινητήρα εσωτερικής καύσης για να επαναφορτίζει τη μπαταρία. Δεν είναι εύκολο να οργώνεις την έρημο δίχως την ασφάλεια συμβατικού καυσίμου αλλά το φετινό Dakar Rally φέρνει τον αέρα της τεχνολογικής αλλαγής.

Στο αγωνιστικό μέρος, o νίκη του Carlos Sainz (ESP) στο τρίτο stage έκλεισε στόματα και έβαλε τέλος στην όποια αμφισβήτηση – όλα τα υπόλοιπα αποτελούν κομμάτι της αναμενόμενης καμπύλης εκμάθησης. Το γερμανικό αγωνιστικό δεν είχε τρέξει σε άλλους αγώνες και η φετινή δοκιμασία στη Σαουδική Αραβία αποτελεί ουσιαστικά ένα πεδίο εκτενών δοκιμών πριν την πραγματική «επίθεση».

Το e-tron που είναι ψηλότερα στη γενική κατάταξη, είναι αυτό του Mattias Ekstrom (SWE) που είναι 14ος, ενώ ο «Matador» βρίσκεται στην 25η θέση.

Θρίλερ στους 2 τροχούς

Στις μοτοσυκλέτες το rest day αποτέλεσε μεγάλη ανακούφιση αφού αναμφίβολα, ο βαθμός δυσκολίας/καταπόνησης είναι υψηλότερος. Ειδικά φέτος, που όχι απλά δεν υπάρχει ξεκάθαρο φαβορί αλλά είναι αρκετοί οι αναβάτες που έχουν ρεαλιστικές ελπίδες για τη νίκη. Έξι stages, τέσσερις διαφορετικοί νικητές, σε ένα μείγμα εκρηκτικό.

Τα ηνία στην κατάταξη έχει ο νικητής του 2017 Sam Sunderland (GBR) με τον Matthias Walkner (AUS) μόλις 2m39s μακριά. Κι άλλα τρία λεπτά πιο πίσω, είναι ο teammate του Sunderland στη GasGas Daniel Sanders (AUS).

Ο πρωτοπόρος δήλωσε: «Είναι πάντα καλό να προηγείσαι στο Dakar. Παρότι η διαφορά είναι μικρή. Είχα μία πτώση στη Stage 4 που μου έκοψε τη φορά αλλά θα ανακτήσω ενέργεια στη Rest Day και θα επιστρέψω δυναμικά στη μάχη».

Αν ο Βρετανός μείνει στην κορυφή μέχρι τέλους, θα γίνει ο πρώτος αναβάτης που θα κατακτήσει νίκη με δύο διαφορετικούς κατασκευαστές μετά τον Richard Sainct (FRA) πριν από δύο δεκαετίες.

Ο Petrucci έγραψε ιστορία

Κοιτώντας τη λίστα συμμετοχών στου 44ου Dakar Rally, το βλέμμα σταματούσε αναπόφευκτα στο όνομα του Danilo Petrucci (ITA). Ο δύο φορές νικητής στο MotoGP έκανε το ντεμπούτο του στον πιο απαιτητικό αγώνα του πλανήτη, σε μία παρθενική εμφάνιση πειραματισμού για το μέλλον. Ωστόσο, ο 31χρονος δεν περιορίστηκε σε ρόλο κομπάρσου. Κάθε άλλο.

«Νιώθω πως αυτό το δεκαήμερο, έχω ζήσει δύο ζωές. Όλα είναι τόσο καινούρια για μένα και μαθαίνω πράγματα κάθε δευτερόλεπτο που περνάει. Είμαι πολύ χαρούμενος που έφτασα στη Rest Day, σχεδόν ανέπαφος», σχολίασε ο Ιταλός που έγινε πρώτη είδηση όταν σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στο Stage 5.

Μία απρόσμενη επιτυχία την οποία υποδέχθηκε με δάκρυα συγκίνησης και χαράς ταυτόχρονα: «Όταν μου είπαν πως έχω κερδίσει την ειδική, άρχισα να κλαίω, δεν μπορούσα να το πιστέψω. Όταν ήμουν μικρός, ο πατέρας μου, μου έκανε δώρο βιντεοκασέτες από το MotoGP και το Ντακάρ. Και κάθε φορά που γυρνούσα από το σχολείο και ήμουν στεναχωρημένος, τις έβλεπα ξανά και ξανά. Μεγάλωσα, έφτασα στο MotoGP, κέρδισα δύο αγώνες εκεί αλλά μεγαλώνοντας το κορμί μου δεν μου επέτρεπε να είμαι ανταγωνιστικός εκεί. Σκέφτηκα πως είχε έρθει η ώρα να δοκιμάσω το Ντακάρ. Ήθελα να αφήσω το στίγμα μου στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και σήμερα τα κατάφερα».

Αρμάδα Βαρέων Βαρών

Πριν καν τα φορτηγά πάρουν εκκίνηση και χαθούν στον ερημικό ορίζοντα, όλοι περίμεναν πως η νίκη θα κατέληγε σε έναν εκ των οδηγών της Team Kamaz Master. Όμως, σε ποιον; Στα μισά του δρόμου η ρωσική εταιρεία κάνει κατάληψη στις πρώτες τρεις θέσεις της γενικής και δεν απειλείται. Στην κορυφή βρίσκεται ο περυσινός πρωταθλητής Dmitry Sotnikov (RUS) με τον τέσσερις φορές νικητή Eduard Nikolaev (RUS) να τον καταδιώκει και δέκα λεπτά να τους χωρίζουν. Μπορεί να αλλάξουν οι ισορροπίες;

«Καθώς το φορτηγό μας είναι ολοκαίνουριο, την πρώτη εβδομάδα του αγώνα λειτουργούσαμε σαν σε δοκιμές εξέλιξης. Τώρα ξέρουμε πως αποδίδει σε αυτό το τερέν και θα ανεβάσουμε ταχύτητα. Τη δεύτερη εβδομάδα του αγώνα θα επιτεθούμε», υποσχέθηκε ο Nikolaev.

Εμπειρία vs Νεανικής ταχύτητας

Μετά την περυσινή νίκη στην Κλάση T4 των Side-by-Sides, ο πολύπειρος Chaleco López (CHI) έβαλε στόχο την επικράτηση στα T3. Μέχρι τώρα, όλα δείχνουν πως έχει πολλές πιθανότητες να τον πετύχει το στόχο του. Μάλιστα, αποδεικνύοντας πόσο μετράει η εμπειρία αφού έως τώρα δεν έχει ούτε μία πρωτιά σε ειδική διαδρομή!

Βέβαια παίζει ρόλο και η τύχη αφού ο Seth Quintero (USA) πληρώνει μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπισε στη Stage 2 και του στέρησαν κάθε ελπίδα για νίκη. Ο 19χρονος ανερχόμενος αστέρας των rally-raid και μεγάλη ελπίδα της Red Bull Off-Road Junior Team έχει κερδίσει όλες τις υπόλοιπες ειδικές!

«Αυτή ήταν ταυτόχρονα η πιο σπαρακτική αλλά και πιο ανταποδοτική εβδομάδα μου στο Dakar. Σε επτά ημέρες (συμπεριλαμβανομένου και του “προλόγου”) έχω έξι νίκες, άρα πλέον στοχεύω στο ρεκόρ των περισσότερων νικών σε ένα Dakar», σχολίασε ο Αμερικανός που είναι μόλις 31ος στη γενική κατάταξη.

Πίσω από τον Lopez βρίσκονται ο Sebastian Eriksson (SWE) και η νικήτρια του 2021 FIA World Cup Cristina Gutiérrez (ESP) της Red Bull Off-Road Team USA. Η Ισπανίδα είπε: «Έχουμε άλλη μία εβδομάδα και πολλά μπορούν να συμβούν. Είμαστε χαρούμενοι με το έως τώρα αποτέλεσμα και ελπίζω να συνεχίσουμε έτσι».

Πώς να το παρακολουθήσετε; Ακριβώς εδώ

Το Dakar Rally είναι ένας αγώνας που είναι δύσκολο να τον παρακολουθήσεις, να τον κατανοήσεις, ακόμα και να τσεκάρεις τα πάντα εξ αποστάσεως. Όμως μην ανησυχείτε, εμείς είμαστε εδώ. Αν δεν ξέρετε πολλά για αυτόν τον αγώνα, μπορείτε να τσεκάρετε το νέο web series, From Dawn till Dust – μία συναρπαστική παρουσίαση του Dakar, προσανατολισμένο σε νέους σε αυτό θεατές. Και τώρα που ο αγώνας είναι σε εξέλιξη, μη χάσετε ούτε ειδική – τσεκάρετε το Dakar Daily για τις τελευταίες πληροφορίες για όσα συμβαίνουν στην αγωνιστική διαδρομή. Μέχρι τότε, ξεκουραστείτε, γιατί η περιπέτεια είναι προ των πυλών!

Κατεβάστε το δωρεάν Red Bull TV app και παρακολουθήστε όλη τη δράση από το Dakar Rally στις συσκευές σας!