Το “μεγάλο” feature Variable Refresh Rate έρχεται επιτέλους στο PS5

Σήμερα, υπάρχουν δεκάδες τεχνολογίες που μας βοηθούν να τρέξουμε ταχύτερα τα παιχνίδια μας στις κονσόλες αλλά και το PC.

Παρόλο που στο PC οι δύο βασικοί κατασκευαστές είναι οι AMD και NVIDIA, αρκετές τεχνικές για βελτίωση των καρέ ανά δευτερόλεπτο βρίσκουν πρώτα το δρόμο τους στις κονσόλες και άλλοτε έρχονται πρώτα στο PC.

Το Variable Refresh Rate είναι σίγουρα κάτι που χαιρόμασταν στο PC πριν από κάθε κονσόλα και έγινε δυνατό χάρη στις AMD και NVIDIA. Το χαρακτηριστικό βοηθάει στη μείωση – μέχρι και την εξάλειψη – ενοχλητικών παραμορφώσεων στην εικόνα, όπως το tearing, που μπορεί να συμβεί όταν το παιχνίδι τρέχει σε υψηλά framerates.

Στο PC το χαρακτηριστικό υπάρχει για χρόνια, όχι επειδή κατ’ ανάγκη τα framerates είναι μεγαλύτερα, αλλά κυρίως επειδή… έτυχε να αναπτυχθεί πρώτα για τη συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Το feature ουσιαστικά συγχρονίζει το output της κονσόλας/κάρτας γραφικών με το ρυθμό ανανέωσης της τηλεόρασης/monitor επιτυγχάνοντας έτσι σωστή ποιότητα εικόνας χωρίς κολλήματα και tearing.

Μοναδικός προμηθευτής chips και για τις σημερινές κονσόλες είναι η AMD και παρά το γεγονός ότι το χαρακτηριστικό υπάρχει μήνες τώρα στο Xbox Series X/S, έρχεται επιτέλους αυτή την εβδομάδα στο PlayStation 5 και περιμένουμε νέο system update όπως και πολλά updates σε παιχνίδια, που θα ενεργοποιήσουν support και από την πλευρά του παιχνιδιού.

Η λίστα με τα games φαίνεται παρακάτω, όμως το VRR λειτουργεί μόνο σε HDMI 2.1 τηλεοράσεις.

  • Astro’s Playroom
  • Call of Duty: Vanguard
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Destiny 2
  • Devil May Cry 5 Special Edition
  • DIRT 5
  • Godfall
  • Marvel’s Spider-Man Remastered
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  • Ratchet & Clank: Rift Apart
  • Resident Evil Village
  • Tiny Tina’s Wonderlands
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
  • Tribes of Midgard