
DOOM Eternal Review | Back to Hell_

To Doom Eternal είναι ένα first person shooter video game, πίσω από την ανάπτυξη του οποίου βρίσκεται η id Software, το οποίο λανσάρισε η Bethesda Softworks στις 20 Μαρτίου 2020. Όχι όμως για όλες τις πλατφόρμες, μιας και η έκδοση για Nintendo Switch (πάνω στην οποία βασίστηκε το συγκεκριμένο review), κυκλοφόρησε μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο. Όπως προφανώς έχετε καταλάβει, είναι μια ακόμα προσθήκη στη δημοφιλή σειρά παιχνιδιών που δημιούργησαν ο John Romero και ο John Carmack και μετράει ήδη 28 χρόνια ζωής.
ΣΕΝΑΡΙΟ
Βρισκόμαστε οκτώ μήνες μετά τα όσα διαδραματίστηκαν στο Doom (2016). Η ανθρωπότητα δεν μπορεί να βρει ησυχία. Για μια ακόμα φορά τα πάντα έχουν μετατραπεί σε κόλαση, καθώς δαίμονες καθοδηγούμενοι από τη διεφθαρμένη ηγεσία της Union Aerospace Corporation έχουν στείλει στο θάνατο το 60% του πληθυσμού. Κάποιοι, τυχεροί, κατόρθωσαν να ξεφύγουν και άλλοι προτίμησαν να παραμείνουν για να δώσουν τον υπέρ πάντων αγώνα, σχηματίζοντας την Armored Response Coalition, ένα κίνημα αντίστασης με αποστολή να ανακόψει την εισβολή. Όμως οι δυνάμεις του εχθρού είναι πολύ πιο ισχυρές και, αναπόφευκτα, οι ελπίδες όλων στρέφονται για μια ακόμα φορά στον Doom Slayer. Έχοντας προδοθεί και τηλεμεταφερθεί από τον Dr. Samuel Hayden, επιστρέφει με ένα οχυρό που μοιάζει με δορυφόρο και ελέγχεται από προηγμένο AI που ονομάζεται VEGA. Στο στόχαστρο του πρωταγωνιστή βρίσκονται οι τρεις Hell Priests: Deags Nilox, Ranak και Grav. Αυτοί είναι υπηρέτες μιας αγγελικής ύπαρξης, του Khan Maykr. Ο τελευταίος δεν θα ησυχάσει αν δεν προσφέρει ως θυσία ό,τι ανθρώπινο υπάρχει. Ο Deag Nilox είναι ο πρώτος που θα πέσει από τα όπλα του Doom Slayer. Συνειδητοποιώντας το τι συμβαίνει, ο Khan Maykr μεταφέρει τους άλλους δύο Hell Priest σε άγνωστες τοποθεσίες, με τον πρωταγωνιστή να επιδίδεται σε ανελέητο κυνήγι για την εύρεσή τους.
GAMEPLAY
Ο κόσμος του παιχνιδιού κατακλύζεται από δαίμονες διαφόρων ειδών, με τις δυνάμεις τους να ποικίλουν. Όλοι όμως εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό και δεν είναι άλλος από το να ανακόψουν την πορεία του Doom Slayer προς τη σωτηρία του ανθρώπινου είδους. Οι Marauders προτιμούν τις επιθέσεις από απόσταση πετώντας τσεκούρια, ενώ αν πλησιάσουν βάζουν σε δράση το θανατηφόρο τους δίκανο, που δύσκολα αστοχεί. Οι Revenant αρέσκονται να σας βομβαρδίζουν από απόσταση με πυραύλους και σε περίπτωση που αισθανθούν πως έχετε πλησιάσει απειλητικά, βάζουν σε λειτουργία το jetpack τους για να απομακρυνθούν. Οι Arcviles κάνουν summon άλλους δαίμονες και είναι εξοπλισμένοι με άμυνες τελευταίας τεχνολογίας, οι Mancubus κουβαλάνε δύο όπλα, φλογοβόλο για επιθέσεις από κοντά και ρουκέτες για να χτυπάνε από απόσταση και τέλος υπάρχουν οι Pain Elementals που επιτίθενται χρησιμοποιώντας Lost Souls. Υπάρχουν βεβαίως και οι απλοί στρατιώτες, λίγοτερο αρματωμένοι, που όμως σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να υποτιμηθεί η απειλή που συνιστούν. Ξεκινώντας με όπλα που χαρακτηρίζονται ως βασικά, σταδιακά ο Doom Slayer δημιουργεί ένα πανίσχυρο οπλοστάσιο, ικανό να προκαλέσει πόνο ακόμα και στους πλέον ισχυρούς δαίμονες. Οι αναβαθμίσεις του εξοπλισμού είναι επίσης πολλές, όμως αυτό που δεν υπάρχει σε αφθονία είναι τα πυρομαχικά και όσο προχωράει το παιχνίδι, όλο και λιγότερα κασόνια θα βρίσκετε. Για το λόγο αυτό, η ομάδα ανάπτυξης έχει χρησιμοποιήσει τους δαίμονες ως πηγές προμηθειών. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να κάνετε χρήση του κλασικού αλυσοπρίονου, που αναγκάζει τους αντιπάλους να αποδημήσουν εις Κύριον αφήνοντας πίσω τους πολύτιμες σφαίρες. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει με την αναπλήρωση της χαμένης ενέργειας και της ασπίδας. Εκεί μπαίνουν στην εξίσωση τα λεγόμενα glory kills, που εκτός από τη χρησιμότητά τους, δεν αποκλείεται να αποτελέσουν αφορμή για ψυχική ανάταση των παικτών, κάνοντάς τους να αισθάνονται πιο ισχύροί.

Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την επιβίωση είναι η διαρκής κίνηση. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει οι παίκτες να παραμείνουν καθηλωμένοι σε κάποιο σημείο, μιας και τότε θα αποτελέσουν εύκολο στόχο και θα μετατραπούν σε σφουγγάρι για σφαίρες, ρουκέτες και οτιδήποτε άλλο έχουν στη διάθεσή τους οι υποτακτικοί του Maykr. Κάτι επίσης κρίσιμο είναι η διαχείριση του υφιστάμενου οπλοστάσιου και η ταχύτατη εναλλαγή όπλων θα πρέπει να γίνει σε όλους δεύτερη φύση. Αλλιώς, ο αγώνας είναι καταδικασμένος να αποτύχει εξ’ αρχής. Σε αυτό συμβάλει ο υψηλός βαθμός δυσκολίας, ακόμα και αν επιλέξετε το χαμηλότερο επίπεδο, δηλαδή το I’m Too Young to Die. Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στο στοιχείο platforming, που συνυπάρχει αρμονικά με τα shooting sessions. Το γάντζωμα και σκαρφάλωμα σε τοίχους, επιφάνειες που καταστρέφονται, η ανάγκη για εκτέλεση διπλού άλματος, είναι καταστάσεις στις οποίες θα βρεθείτε πολύ συχνά και αποτελούν σημεία καμπής στην πρόοδό σας στον χάρτη. Επιπλέον, αν επιδείξετε παρατηρητικότητα και αναδείξετε τον εξερευνητή που κρύβετε μέσα σας, θα μπορέσετε να συλλέξετε από ασήμαντα αντικείμενα που απλά θα συμπληρώσουν κενές θέσεις στο άλμπουμ με τα collectibles, έως σημαντικές αναβαθμίσεις για τα όπλα και την ασπίδα.
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Τεχνικά, το Nintendo Switch είναι υποδεέστερο από το PlayStation 4 και το Xbox One, πόσο μάλλον από ένα PC. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν είναι δυνατή η κυκλοφορία ποιοτικών παιχνιδιών όπως το Doom Eternal, αρκεί να βρεθεί η εταιρεία με την απαραίτητη εμπειρία. Ευτυχώς για τους παίκτες, τη μεταφορά ανέλαβε η Panic Button, που έχει εργαστεί πάνω σε άκρως επιτυχημένα παιχνίδια, όπως το Forza Horizon 4 και το Torchlight II. Μιλώντας με νούμερα, η δυναμική ανάλυση φτάνει στα 720p και ο ρυθμός ανανέωσης είναι κλειδωμένος στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Σε handheld mode η ανάλυση πέφτει λίγο, όχι όμως τόσο ώστε να στερήσει στους παίκτες μία μοναδική περιπέτεια. Από την αρχή ως το τέλος θα είστε τόσο απορροφημένοι στη δράση, που ακόμα και κλεφτές ματιές στα γραφικά θα αποτελέσουν πολυτέλεια. Για τον παραπάνω λόγο, το πιο πιθανό είναι να μην παρατηρήσετε κάν τη θολούρα στην απεικόνιση. Πτώση ποιότητας παρατηρείται και στα cut scenes, γεγονός που κατά πάσα πιθανότητα οφείλεται στην προσπάθεια να κρατηθεί σε λογικά επίπεδα το μέγεθος του αρχείου εγκατάστασης. Τέλος, ναι μεν υποστηρίζονται motion controls, καθώς μπορείτε να πάρετε από ένα Joy-Con σε κάθε χέρι εξολοθρεύοντας δαίμονες, όμως για τη βέλτιστη δυνατή εμπειρία συνιστάται η χρήση Pro Controller.

ΣΥΝΟΨΗ
Το Doom Eternal προσφέρει ξέφρενη δράση. Επιπλέον, σε σχέση με τον προκάτοχό του έχουν μεταφερθεί όλα τα game modes. Σε περίπτωση που ολοκληρώσετε το main campaign, η δράση μπορεί να μεταφερθεί στο online multiplayer. Αν μάλιστα συμφιλιωθείτε με τον υψηλό βαθμό δυσκολίας, τότε απλά θα ασχοληθείτε με το καλύτερο fps που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή για τη νεότερη κονσόλα της Nintendo.