
World of Warcraft: Shadowlands Review | Land of Dead_

Με ένα ταξίδι στον κόσμο των νεκρών αποφάσισε να γιορτάσει τα γενέθλια του το Wow με το όγδοο σε σειρά expansion να κυκλοφορεί (μετά από καθυστέρηση), ανήμερα της 16ης επετείου του τον περασμένο Νοέμβριο και μας στέλνει στα shadowlands, το μέρος όπου καταλήγουν οι ψυχές στο σύμπαν του warcraft. Η ιστορία ξεκινάει με τη Sylvanas να κατευθύνεται στο Icecrown Citadel για να αντιμετωπίσει τον Bolvar Fordragon ο οποίος με τη δύναμη του Helm of Domination έχει γίνει ο νέος Lich King. Στη μάχη που θα ακολουθήσει η Sylvanas θα καταφέρει να αποσπάσει το “στέμμα” από τον αντίπαλο της και ενώ όλοι πιστεύουμε ότι θα το χρησιμοποιήσει, εκείνη το θρυμματίζει δημιουργώντας έτσι ένα ρήγμα μεταξύ του κόσμου των ζωντανών και αυτού των πνευμάτων. Μετά την ήττα του ο Bolvar συγκεντρώνει δυνάμεις για να κυνηγήσει τη Sylvanas η οποία έχει παγιδεύσει κάποιους από τους ηγέτες του Azeroth στα Shadowlands και κάπου εκεί ξεκινάει η δική μας προσωπική ιστορία στο νέο expansion!
ΣΕΝΑΡΙΟ
Το παιχνίδι προσπαθεί να μας κεντρίσει το ενδιαφέρον στα πρώτα λεπτά με μία παρέλαση από θρυλικές φιγούρες και με ένα πολύ καλό σενάριο, καθώς επίσης μας παρουσιάζει και τον main villain ονόματι Jailer ο οποίος είναι άρχοντας του Maw, ένα είδος κόλασης όπου οδηγούνται οι πιο αμαρτωλές και διεστραμμένες ψυχές για να βασανιστούν εις τον αιώνα τον άπαντα. Με αφετηρία την πόλη Oribos, το κεντρικό σημείο που ενώνει τα Shadowlands, θα ξεκινήσουμε για άλλη μια φορά την προσπάθεια μας να σώσουμε τον κόσμο ακολουθώντας το campaign που μας οδηγεί με συγκεκριμένη σειρά από περιοχή σε περιοχή, εν αντιθέσει με τα προηγούμενα expansion που μπορούσαμε να επιλέξουμε σε ποιο μέρος θα ξεκινήσουμε τα quests. Δεν είναι όμως αυτή η μόνη διαφορά. Το πρώτο που παρατηρούμε είναι η συμπίεση των επιπέδων (level squish) που από 120 στο Battle for Azeroth πήγαμε στο 50 με ανώτατο πλέον το 60 για τα Shadowlands, μειώνοντας έτσι το χρόνο που χρειαζόμαστε για να ανεβάσουμε ένα νέο χαρακτήρα κατά πολύ. Ένα ακόμα θετικό για τους παίκτες που θα αποφασίσουν να ξεκινήσουν από την αρχή είναι η δυνατότητα επιλογής expansion για τη διαδρομή 10 έως 50. Μπορούμε να διαλέξουμε οποιοδήποτε θέλουμε (TBC, WΟΤLK κτλ.) μέσω ενός Npc και αν αλλάξουμε γνώμη μπορούμε να μεταφερθούμε σε κάποιο άλλο. Εδώ όμως πρέπει να αναφέρω ότι το παιχνίδι από μόνο του μας οδηγεί στο BFA, το περιεχόμενο του οποίου είναι διαθέσιμο και για όσους δεν το είχαν αγοράσει. Για τα επίπεδα 1 έως 10, όσοι δεν έχουν ξαναπαίξει το παιχνίδι στο παρελθόν, θα βρεθούν στο Exile’s Reach, μία νέα περιοχή όπου θα μάθουν όλα τα βασικά υπό μορφή tutorial, ενώ για όλους τους υπόλοιπους υπάρχει η επιλογή να ξεκινήσουν από την αρχική περιοχή του race της επιλογής τους.

Αλλαγές έχουμε και στο gear αφού ο μηχανισμός των azerite powers που μας έδιναν boost στα skills δεν ακολουθείται πλέον και όσο για τα heirloom έχει αφαιρεθεί το bonus xp που είχαν λόγω του “level squish”. Όσο για τα classes, όπως πάντα έχουμε αλλαγές, άλλες προς το καλύτερο και άλλες προς το χειρότερο. Αυτή τη φορά όμως έχουμε και επιστροφή παλαιότερων skills που είχαν αφαιρεθεί ή είχαν γίνει talents και σε συνδυασμό με τα Covenant abilities αλλάζουν κάπως τον τρόπο παιχνιδιού για συγκεκριμένα specs. Τις διαφορές στο gameplay του κάθε class θα τις παρατηρήσουμε κυρίως μετά το 50, ενώ στο 60 επιλέγοντας ένα από τα τέσσερα Covenants, θα αποκτήσουμε πρόσβαση στα abilities που είναι μοναδικά για το καθένα. Το campaign όμως θα μας δώσει μία πρώτη γεύση από αυτά, αφού η κάθε περιοχή που θα επισκεφθούμε (εξαιρουμένων Maw και Oribos) αντιστοιχεί σε ένα Covenant και όσο βρισκόμαστε εκεί θα έχουμε πρόσβαση στα ανάλογα active skills που διαθέτουν βοηθώντας μας με αυτό τον τρόπο στην τελική επιλογή. Θα ξεκλειδώσουμε επίσης ένα campaign για το 60 level, mounts, pets, armor set και weapon, όλα διαφορετικά για κάθε Covenant και μέσω του Soulbinding που μοιάζει με ένα μίνι talent tree, θα ενώσουμε τις δυνάμεις μας με ένα NPC κερδίζοντας έξτρα bonus. Το talent tree αυτοσυμπληρώνεται με conduits, αντικείμενα όπως τα gems με ranks και ιδιότητες για το class ή για το spec μας και μπορούμε να τα αποκτήσουμε μέσω οποιασδήποτε δραστηριότητας στο end game.
LOCATIONS
Οι καινούριες περιοχές είναι ξεχωριστές και πολύ προσεγμένες, με αρκετά νέα πρόσωπα και σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να ταιριάζουν απόλυτα με την ιστορία που τις συνοδεύει. Το Bastion με έντονο φως, χρυσά λιβάδια και αγγελικά πλάσματα όπου ταξιδεύουν τα πνεύματα των ενάρετων, το Maldraxxus με την τεράστια αρένα και τη συνεχή μάχη είναι το μέρος που καταλήγουν οι πολεμοχαρείς, το Ardenweald, ένα τεράστιο μαγικό δάσος γεμάτο από τις ψυχές όσων προστάτευαν τη φύση και το σκοτεινό Revendreth με τα γοτθικά κτίρια και όντα που θυμίζουν βαμπίρ, που βασανίζουν τα πνεύματα των αμαρτωλών. Το the Maw είναι η απόλυτη κόλαση, εκεί που καταλήγουν οι χειρότεροι και όπως λέγεται κανένας δεν έχει καταφέρει να αποδράσει από εκεί.
PVE & PvP
Το pve στο 60 μας δίνει αρκετά πράγματα να ασχοληθούμε. Οκτώ νέα dungeon, αρκετά διασκεδαστικά με τη δυνατότητα επιλογής mode (normal, heroic, mythic, mythic+ ), ένα raid , world quests και φυσικά το Τorghast, ένα dungeon που μπορούμε να πάμε μόνοι μας με ορόφους που αλλάζουν συνεχώς δίνοντάς μας μεγάλα bonus στα stats μέχρι να το ολοκληρώσουμε, με τελικό στόχο να συγκεντρώσουμε currency για να φτιάξουμε legendary armor. Η ατμόσφαιρα όλων των dungeon είναι εξαιρετική, με ωραία mechanics και το μέγεθος τους είναι όσο ακριβώς πρέπει για να μη γίνονται κουραστικά ή βαρετά.

Στο PvP το σημαντικό νέο είναι η επαναφορά των vendors μέσω των οποίων αγοράζουμε και αναβαθμίζουμε το gear μας και αυτή η διαδικασία, από ένα σημείο και έπειτα, γίνεται σε συνάρτηση με το renown rank που διαθέτουμε στο Covenant που έχουμε επιλέξει. Με εξαίρεση την προσθήκη μιας καινούριας αρένας, το PvP βαδίζει στα χνάρια του αξιοπρεπούς, τουλάχιστον σε αυτόν τον τομέα, προηγούμενου expansion. Παρόλο του είναι ακόμα νωρίς για να βγάλει κανείς ασφαλή συμπεράσματα για το αν το Shadowlands θα έχει τη πολυπόθητη διάρκεια χωρίς να γίνει γρήγορα βαρετό και ανυπόφορα επαναλαμβανόμενο, τα δείγματα που παρουσιάζει μέχρι στιγμής είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Το ταξίδι στον κάτω κόσμο είναι ατμοσφαιρικό και ευχάριστο, ενώ ταυτόχρονα η ιστορία κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του παίκτη. Το κομμάτι του leveling, ιδίως μετά το level squish απλοποιείται και είναι ευκολότερο από ποτέ το να ανεβάσουμε στο μέγιστο επίπεδο ALTS και να πειραματιστούμε με αυτά. Οι περισσότερες αλλαγές που έχουν γίνει δεν είναι κάτι το επαναστατικό, καθώς πρόκειται για μικρές βελτιώσεις και προσθήκες που συνολικά αναβαθμίζουν το παιχνίδι σε ικανοποιητικό βαθμό, με εξαίρεση το πολύ ενδιαφέρον Torghast που είναι το σήμα κατατεθέν του Shadowlands μέχρι στιγμής.