
Ruined King: A League of Legends Story – Review | Ένα πλήρες RPG στο σύμπαν του LoL_

Το Ruined King, το RPG που βασίζεται στο σύμπαν του LoL, είναι μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Μπορεί να περιμένετε διάφορα, θετικά ή αρνητικά, από έναν τίτλο που λειτουργεί ως συμπληρωματικός για ένα τόσο διάσημο franchise, αλλά εδώ η εταιρεία ανάπτυξης έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Το Ruined King είναι ένα συναρπαστικό παιχνίδι, γεμάτο με διασκεδαστικούς χαρακτήρες, περιοχές γεμάτες με περιεχόμενο και καλοκουρδισμένες turn-based μάχες. Είναι μία ακόμα επιτυχημένη επέκταση του League, μετά τα Hextech Mayhem και Arcane.
Βασικός στόχος της εταιρείας ανάπτυξης φαίνεται πως ήταν η ισορροπία: ικανοποίηση για το fan base, ευνόητη ροή για νεοφερμένο κοινό. Οι χαρακτήρες που χειριζόμαστε είναι πασίγνωστοι και αν παίζατε LoL σίγουρα θα ξέρετε κάτι για εκείνους, αλλά, μέσω της εύστοχης παρουσίασης και ενός αποδοτικού σεναρίου, τελικά το Ruined King απευθύνεται εξίσου σε κάθε ενδιαφερόμενο, όποια κι αν είναι η σχέση του με το League of Legends.

Έτσι, έχουμε ένα σενάριο που χτίζεται γύρω από γνώριμους χαρακτήρες, όπως για παράδειγμα τους Yasuo, Miss Fortune, Braum, Ahri, αλλά στέκεται άνετα μόνο του ως ξεχωριστή ιστορία. Πρόκειται για συνηθισμένου τύπου αφήγηση και η πλοκή δεν κλέβει την παράσταση, αλλά η παρακολούθησή της είναι επαρκής ως κίνητρο. Η ιστορία είναι προβλέψιμη και χιλιοπαιγμένη, όμως το writing είναι ικανοποιητικό και έτσι διατηρείται το ενδιαφέρον.
Οι χαρακτήρες, επίσης, έχουν άνιση αντιμετώπιση· κάποιοι έχουν αναπτυχθεί πάνω σε εξαιρετικά backstories, άλλοι είναι πιο απλοί και αδιάφοροι. Σε γενικές γραμμές, όμως, έχουμε ένα cast με έντονη προσωπικότητα, που καταφέρνει να διασκεδάσει με τους διαλόγους και τις ανατροπές που προκύπτουν. Επίσης, αναμενόμενα, ο σχεδιασμός των χαρακτήρων είναι πολύ αποδοτικός, με αξιομνημόνευτες φιγούρες που εντυπωσιάζουν, είτε τις έχετε δει στο LoL είτε όχι.

Οι ηθοποιοί που ενσαρκώνουν τους δημοφιλείς ήρωες, επίσης, είναι άψογοι. Οι champions του LoL «ζωντανεύουν» περισσότερο από ποτέ και οι voice actors ταιριάζουν απόλυτα στους ρόλους τους. Γενικά, ο κόσμος του Ruined King έχει στηθεί προσεκτικά και το συνολικό αποτέλεσμα είναι έξοχο, ατμοσφαιρικό, πυκνό σε περιεχόμενο ενδιαφέρον συνεχώς. Το setting χωρίζεται σε δύο βασικά κομμάτια: ένα που μας στέλνει σε μια μεγάλη πειρατική πόλη και ένα σε σκοτεινά νησιά με φαντάσματα και τέρατα. Και οι δύο πτυχές του κόσμου είναι καλοστημένες, αλλά τις εντυπώσεις κερδίζει η πόλη, που μέσω του writing, των side quests και των «πολύχρωμων» χαρακτήρων της λαμβάνει «σάρκα και οστά», σχεδόν μυρίζει αλάτι, ρούμι και μπαρούτι σε κάθε της στενό.

Επίσης, σημαντική βοήθεια δίνει η αρμόζουσα μουσική υπόκρουση που μάλιστα περιλαμβάνει αρκετές διαφορετικές μελωδίες ώστε να μην γίνεται ποτέ βαρετή. Ακόμα, «ζωντάνια» δίνουν τα animations που στις μάχες είναι εξαιρετικά, αλλά και ο σχεδιασμός του κόσμου που είναι «ζεστός» όπου χρειάζεται και «ψυχρός» αλλού, πάντα με ολόσωστη προσέγγιση, ικανοποιητικά γραφικά και εντυπωσιακά λεπτομερείς τοποθεσίες. Η πόλη, ειδικά, μπορεί να σας απασχολήσει για πολλές ώρες, αφού είναι γεμάτη με μυστικά, παράπλευρες ιστορίες και αποστολές, lore και αντικείμενα για να συλλέξετε και, γενικά, πρόκειται για μία περιοχή με πάρα πολύ περιεχόμενο, το μεγαλύτερο κομμάτι του οποίου είναι ουσιώδες.
Στα dungeons ισχύει το ίδιο, αφού είναι γεμάτα με αντικείμενα, μπαούλα, παράξενους χαρακτήρες και μπόλικες διασκεδαστικές μάχες. Επίσης, υπάρχουν αρκετοί γρίφοι για να λύσουμε, οι οποίοι σιγά-σιγά γίνονται πιο περίπλοκοι και όλο και πιο ικανοποιητικοί. Η εξερεύνηση του Ruined King, σε κάθε της τμήμα, έχει ό,τι χρειάζεται και είναι από τα δυνατά σημεία του τίτλου. Ωστόσο, δεν λείπουν και κάποια προβλήματα -πολλά εκ των οποίων μπορούν να διορθωθούν με μελλοντικά patches. Τα σημαντικότερα θέματα που πλήττουν αισθητά την εμπειρία έχουν να κάνουν με το πώς κυκλοφορούμε στον κόσμο και το πώς εντοπίζουμε τα διαθέσιμα quests.

Ο χάρτης είναι ιδιαίτερα προβληματικός, καθώς δυσκολεύεται να αποτυπώσει ξεκάθαρα τα διαφορετικά ύψη και, ιδιαίτερα στις πιο πολύπλοκες περιοχές, μπερδεύει. Ακόμα, δεν υπάρχει mini-map και τα markers φαίνονται μόνο όταν ανοίγουμε την οθόνη του χάρτη, με αποτέλεσμα να μην ξέρουμε πού πρέπει να πάμε και να πρέπει συνεχώς να ανατρέχουμε στο μενού (μια εκνευριστική λεπτομέρεια: το κάθε μενού ανοίγει με ένα διαφορετικό πλήκτρο, αλλά όλα κλείνουν με το esc/back).
Κάποια στιγμή η χρήση του χάρτη αρχίζει να γίνεται ενοχλητική και αποσπά αρκετά από την εξερεύνηση του κόσμου. Μετά, περαιτέρω προβλήματα προκύπτουν λόγω του χειρισμού. Το collision δεν είναι ιδανικό και καταλήγουμε να κολλάμε σε τοίχους, το interaction δεν είναι όσο άμεσο πρέπει και πολλές φορές δεν μπορούμε να πάρουμε ένα αντικείμενο από τον χώρο αν δεν στεκόμαστε ακριβώς εκεί που θέλει το παιχνίδι, ενώ ο χειρισμός με ποντίκι είναι πολύ δύσχρηστος (παίξτε με χειριστήριο, είναι χωρίς αμφιβολία ο βέλτιστος τρόπος).

Έχουμε και κάποια σημεία του UI που θέλουν «γυάλισμα» αλλά και κάποιες ακόμα λεπτομέρειες προς διόρθωση, όπως για παράδειγμα τον τρόπο που λαμβάνουμε loot -πρέπει να περιμένουμε μέχρι να εμφανιστούν όλα τα αντικείμενα που πήραμε από ένα κιβώτιο για να πάμε στο επόμενο. Άλλου τύπου προβλήματα εντοπίζονται στο σύστημα της αποθήκευσης προόδου, που είναι ελλιπές και εκνευριστικό, με ένα auto-save που δεν συμβαίνει αρκετά συχνά για να μπορούμε να βασιστούμε πάνω του. Επίσης, συναντάμε κάποια bugs που δυσκολεύουν την περιήγηση στα μενού.
Όπως και να ‘χει, όμως, όλα αυτά τα προβλήματα, παρότι όντως πλήττουν την εμπειρία, δεν είναι αρκετά για να μειώσουν σημαντικά τη διασκέδαση που αυτή μπορεί να προσφέρει. Το Ruined King κάνει αρκετά λάθη, αλλά ό,τι κάνει σωστά το κάνει σχεδόν τέλεια. Ένα από τα highlights του τίτλου είναι το σύστημα μάχης, που είναι turn-based και αρκετά εμπνευσμένο. Από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία και ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του Ruined King είναι το πώς έχει καταφέρει να μεταφράσει τις κινήσεις των ηρώων του LoL σε αντίστοιχες που ταιριάζουν στο turn-based πλαίσιο. Θα δείτε το flow του Yasuo, τα πλοκάμια της Illaoi, το charm της Ahri (και εκτός μάχης ακόμα, σε στιλ Jedi Mind Trick), μεταξύ άλλων, και όλα έχουν μεταφερθεί πολύ αποτελεσματικά, σε απρόσμενο βαθμό.

Επίσης, οι μάχες του Ruined King διαφοροποιούνται εύστοχα από τις συνηθισμένες προσέγγισεις και καταφέρνουν να είναι φρέσκιες εξαιτίας των μηχανισμών που τις χτίζουν. Αρχικά, έχουμε ένα σύστημα με “lanes” που μας επιτρέπει να αποφασίζουμε αν θα επιτεθούμε κανονικά και ισορροπημένα, αν θα θυσιάσουμε χρόνο για να προκαλέσουμε πιο πολύ damage ή αν θα κινηθούμε πιο γρήγορα αλλά λιγότερο αποτελεσματικά. Υπάρχουν πολλές στρατηγικές επιλογές και, ειδικά στους υψηλότερους βαθμούς δυσκολίας, κάθε μηχανισμός απαιτεί εκμάθηση και όλα τα συστήματα είναι χρήσιμα.
Κάθε χαρακτήρας είναι μοναδικός στη μάχη και παίζει διαφορετικό ρόλο, και σίγουρα θα θελήσετε να πειραματιστείτε αρκετά. Υπάρχουν tanks, healers, ήρωες που προκαλούν πολύ damage και συνδυασμοί αυτών, σε ένα ισορροπημένο σύστημα μηχανισμών που επηρεάζεται από τον εξοπλισμό και τα upgrades που θα διαλέξουμε.
Οι μάχες είναι πολύ διασκεδαστικές, πανέμορφες, επαρκώς απαιτητικές και όσο περίπλοκες πρέπει, ενώ καταφέρνουν να συνδεθούν και με την εξερεύνηση, αφού ο κάθε χαρακτήρας έχει ένα “dungeon attack” που χτυπά τους εχθρούς πριν ξεκινήσει η μάχη και τους επηρεάζει με διάφορους τρόπους (και οι εχθροί έχουν τέτοιες επιθέσεις στη διάθεσή τους). Ακόμα, τα builds που μπορούμε να δημιουργήσουμε για τους ήρωες είναι πολλά και αν πειραματιστούμε αρκετά προκύπτουν πολύ ικανοποιητικοί συνδυασμοί χαρακτήρων και επιθέσεων. Το βασικό πρόβλημα της μάχης του Ruined King είναι το διάγραμμα του initiative, το οποίο δεν «διαβάζεται» εύκολα και μπερδεύει αρκετά, με αποτέλεσμα να μην ξέρουμε ποιος έχει σειρά και πότε, μερικές φορές.
Όλα αυτά όμως, είναι προβλήματα που ενδέχεται να διορθωθούν, έστω εν μέρει. Ακόμα κι αν μείνουν ως είναι, όμως, δεν καταφέρνουν να «χαλάσουν» το εξαιρετικό αυτό RPG που τιμά το League of Legends, δίνει απλόχερα fan service, αλλά προσφέρει επίσης ένα πλήρες και χορταστικό 20ωρο campaign που θα ικανοποιήσει τους fans του είδους και της σειράς. Για άλλη μία φορά, η Riot χτυπά διάνα.
Τι μας άρεσε
– Εξαιρετική οπτικοακουστική παρουσίαση
– Διασκεδαστικοί χαρακτήρες
– Συναρπαστικό σύστημα μάχης
– Δυνατότητα για πολλά builds και combos
– Πυκνό σε περιεχόμενο
– Χορταστική εξερεύνηση
– Άψογη μεταφορά του LoL σε RPG
Τι δεν μας άρεσε
– Προβλέψιμο βασικό σενάριο
– Κάποια τεχνικά προβλήματα
– Μέτρια UI
– Δύσχρηστος χάρτης
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ # 8/10
Το review βασίστηκε σε αντίτυπο που μας παραχωρήθηκε από τον publisher.
Developer: Airship Syndicate
Publisher: Riot Forge
Κυκλοφορία: 16 Νοεμβρίου 2021
Πλατφόρμες: PC, PS4, Switch, Xbox One (δοκιμάστηκε σε PC)