
Halo Infinite (Campaign) Review | Επιστροφή στις ρίζες_

Το στοίχημα για την 343 Industries ήταν διπλό: επιχείρησε να επαναφέρει τη «μαγεία» του πρώτου Halo και παράλληλα να εξελίξει τη σειρά. Επιστροφή στις ρίζες και εκσυγχρονισμός ταυτόχρονα. Δεν είναι ένα εύκολο εγχείρημα, ειδικά όταν μιλάμε για ένα τόσο εμβληματικό franchise.
Έτσι, το νέο Halo, το Infinite, μας δίνει έναν Master Chief με στολή που βασίζεται περισσότερο στην εικόνα του ήρωα για τα πρώτα παιχνίδια, παρά σε εκείνη των πιο πρόσφατων. Επίσης, μας στέλνει σε ένα Halo με εικαστικό ύφος που παραπέμπει στο Combat Evolved. Η δομή σε πολλά σημεία θυμίζει τα παλιά, πολλά όπλα επιστρέφουν, έχουμε μια «νέα Cortana» στο πλάι του Chief. Γενικά, τα στοιχεία που παραπέμπουν στο παρελθόν της σειράς είναι πολλά.

Ευτυχώς, κάθε προσπάθεια αναβίωσης είναι τελικά επιτυχής. Η «μαγεία» είναι εδώ, η «σπίθα» παραμένει δυνατή, ο Chief είναι απίστευτα badass και οι μάχες υπέροχες. Το σενάριο ακολουθεί τις επιταγές του Halo και δεν πέφτει σε παγίδες. Δεν έχουμε μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού της αφήγησης με νέα στοιχεία και διαφορετική προσέγγιση. Η πλοκή είναι όπως την ξέρουμε και την περιμέναμε: απλή, καλογραμμένη, ενδιαφέρουσα, ένα ιδανικό υπόβαθρο για ένα παιχνίδι δράσης. Αν δεν έχετε ακολουθήσει το σεναριακό νήμα της σειράς ως τώρα, πάντως, θα έχετε κάποιες δυσκολίες στην κατανόηση, όσο κι αν η 343 προσπάθησε να δώσει ένα σενάριο που στέκεται μόνο του.

Ο Master Chief πράγματι έχει αλλάξει κάπως και πλέον παρουσιάζεται ως πιο πολυδιάστατος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχει γίνει ολικός ανασχεδιασμός του ως χαρακτήρα. Είναι ο κλασικός μπαρουτοκαπνισμένος πρωταγωνιστής, είναι έξοχος, γραμμένος με σεβασμό για την ιστορία του franchise, ενσαρκωμένος με μαεστρία από τον ηθοποιό του, σχεδιασμένος εικαστικά με τον καλύτερο τρόπο ως σήμερα και φυσικά γεμάτος κουλ ατάκες σε κάθε περίπτωση, ακόμα και μπροστά σε τεράστιους κινδύνους. Είναι ο Master Chief στα καλύτερά του.
Οι αποστολές, επίσης, θυμίζουν κλασικό Halo. Παρά το «άνοιγμα» του Infinite σε λημέρια open world, η γραμμικότητα δεν θυσιάζεται και παραμένει εκεί που πρέπει. Έτσι, έχουμε ξεχωριστές αποστολές σε συγκεκριμένες τοποθεσίες, σε κλειστούς χώρους εξωγήινων κτισμάτων και σε τεράστιες υπόγειες βάσεις. Η σκηνοθεσία μεταξύ των σκηνών δράσης δίνει μία πολύ καλοδεχούμενη ώθηση στο σενάριο και είναι άψογη σε κάθε της σημείο.

Οι μάχες, τώρα, ένα από τα δυνατά χαρτιά του Halo, εδώ είναι στην καλύτερη μορφή τους. Το Infinite παίζει όπως θα περιμέναμε. Υπάρχουν πολλά και εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους όπλα, κάθε ένα έχει άλλη χρήση με αδυναμίες και ισχυρά σημεία, έχουμε διαφορετικούς τύπους για τις σφαίρες και μία μεγάλη ποικιλία εχθρών για να διαλύσουμε. Τα μοτίβα των επιθέσεων των αντιπάλων μας, οι κινήσεις τους και η ΑΙ τους είναι όλα στημένα με πολλή προσοχή.

Οι εχθροί αντιδρούν έξυπνα και κάνουν τις μάχες ιδιαίτερα απαιτητικές ώστε να πρέπει να παίζουμε συνεχώς στρατηγικά. Κάποια νέα εργαλεία που κάνουν την εμφάνισή τους στο Infinite, με πρώτο και καλύτερο τον γάντζο, ανεβάζουν τη δράση πολλά σκαλιά. Πρόκειται χωρίς αμφιβολία για το καλύτερο shooter των τελευταίων ετών, με αντίπαλο μόνο το Doom (και το Eternal). Όταν ξεκλειδώσετε αρκετά gadgets και μάθετε να τα χρησιμοποιείτε σωστά, θα δείτε απίστευτα διασκεδαστικές μονομαχίες τις οποίες δεν θα χορταίνετε με τίποτα. Αν κάτι λείπει, αυτό είναι το co-op campaign που θα προστεθεί αργότερα και κάνει πολύ αισθητή την απουσία του, δυστυχώς, καθώς κάποια σημεία φαίνονται σχεδιασμένα για συνεργατικό παιχνίδι.

Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του Halo Infinite είναι σίγουρα ο ανοιχτός κόσμος, καθώς είναι και η μεγαλύτερη διαφοροποίηση του τίτλου σε σχέση με τους προκατόχους του. Ευτυχώς, δεν έχουμε να κάνουμε με open world τύπου Far Cry. Δεν καλούμαστε να εξερευνήσουμε έναν τεράστιο χάρτη και να «καθαρίσουμε» δεκάδες εικονίδια σε κάθε μεριά του. Εδώ, ο χάρτης έχει περιορισμένο μέγεθος, ανοίγει σταδιακά και είναι γεμάτος με περιεχόμενο.
Επίσης, οι δραστηριότητες που βρίσκονται διάσπαρτες στον χάρτη, εκτός από διασκέδαση και τη χαρά της ολοκλήρωσης, προσφέρουν απτά ωφέλη. Αν «καθαρίζουμε» βάσεις, μπορούμε να κάνουμε fast travel και να ανεφοδιαστούμε, αλλά και να αποκτήσουμε οχήματα και κάποια πιο ιδιαίτερα και σπάνια όπλα. Αν ψάξουμε για τα “Spartan Cores”, αποκτούμε την ευκαιρία να αναβαθμίσουμε τα εργαλεία του Master Chief και να τα κάνουμε πιο ενδιαφέροντα και αποδοτικά.

Έτσι, το σύστημα του ανοιχτού κόσμου δεν γίνεται ποτέ κουραστικό, δεν προσφέρει αχανείς τοποθεσίες για αέναο τρέξιμο, αλλά δίνει πυκνό και σωστά δομημένο περιεχόμενο, με ουσία. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι τίποτα δεν είναι υποχρεωτικό: μπορούμε να αγνοήσουμε τις δραστηριότητες του ανοιχτού κόσμου και να παίξουμε μόνο το campaign, για να τελειώσουμε σε 10 περίπου ώρες και μετά αν θέλουμε να συνεχίσουμε με το «καθάρισμα». Αν ασχοληθούμε, βέβαια, οι μάχες γίνονται πιο εύκολες και πιο διασκεδαστικές. Εσείς αποφασίζετε, όμως.

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά, το Halo Infinite είναι επαρκές χωρίς όμως να εντυπωσιάζει. Στον οπτικό τομέα τουλάχιστον, έχουμε ένα αποτέλεσμα που ναι μεν τρέχει απροβλημάτιστα, δεν είναι όμως παράδειγμα «νέας γενιάς». Δεν θα σας πέσει το σαγόνι με τα γραφικά του, αλλά ούτε θα έχετε παράπονο, αφού το art style είναι σωστό και καλύπτει τα όποια κενά. Ο ήχος, από την άλλη, είναι κορυφαίος. Οι κατευθύνσεις αποδίδονται άψογα, τα ηχητικά εφέ είναι εντυπωσιακά, η μουσική είναι συγκλονιστική, οι ηθοποιοί υπέροχοι. Δεν υπάρχει κανένα ψεγάδι εδώ.

Τελικά, το νέο Halo πετυχαίνει με άνεση όλους τους στόχους του. Καταφέρνει να αναβιώσει τη σειρά και να πιάσει τη «μαγεία» των πρώτων τίτλων της, ενώ παράλληλα εξελίσσει διάφορα στοιχεία με ιδανικό τρόπο. Το σενάριο είναι συναρπαστικό, οι μάχες ασύγκριτα διασκεδαστικές και το πακέτο στο σύνολό του είναι παραπάνω από ικανοποιητικό, ειδικά με δεδομένη τη συμπερίληψή του στο Xbox Game Pass. Ένα τιτάνιο shooter που δεν πρέπει να λείπει απ’ τη συλλογή σας με τίποτα.
Τι μας άρεσε
– Κορυφαίο shooting
– Πετυχημένο open world
– Καλογραμμένο σενάριο
– Άψογος ήχος
Τι δεν μας άρεσε
– Απλώς ικανοποιητικό οπτικά
– Λείπει το co-op
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ # 9/10
Developer: 343 Industries
Publisher: Xbox Game Studios
Κυκλοφορία: 8 Δεκεμβρίου 2021
Πλατφόρμες: PC, Xbox One, Xbox Series X|S (δοκιμάστηκε σε Xbox One)