
Gran Turismo 7 Review: Απολαυστικό, αλλά προσοχή στα “σαμαράκια”_

Δε θα ξεχάσουμε ποτέ, την κυκλοφορία του πρώτου και του δεύτερου Gran Turismo για το PlayStation 1, και την οδηγική ελευθερία που προσέφερε παρά το γεγονός ότι πρόκειται για racing σε πίστα. Για εκείνη τη στιγμή, το παιχνίδι ήταν ένα από τα πιο αληθοφανή, αυτό που σε έβαζε στο κάθισμα των αυτοκινήτων της εποχής όπως του Honda S2000, το οποίο και κοσμούσε το start screen του τίτλου. Το ρηχό gameplay του εν λόγω τίτλου δε σου δημιουργούσε τότε την αίσθηση ενός μισοτελειωμένου παιχνιδιού, ούτε από την απουσία campaign mode. Οι μάχες μέταλλο με μέταλλο ήταν και θα είναι από τα καλύτερα στοιχεία του παιχνιδιού και πολλοί θα έχουν περάσει ατελείωτες ώρες, τρέχοντας με το Subaru Impreza σε διάφορες χωμάτινες διαδρομές.

Όταν η Polyphony Digital αποφάσισε πως ήρθε η ώρα της ανανέωσης έφτασε στα χέρια μας το Gran Turismo 3 στο νέο, τότε, PlayStation 2. Το Gran Turismo 3: A-Spec είναι η επόμενη προσθήκη στο σύμπαν. Η ποιότητα των γραφικών βελτιώνεται αισθητά και δίνει τα κατάλληλα εφόδια στο Gran Turismo 4 που κυκλοφορεί το 2004, να αποσπάσει μερικές από τις καλύτερες κριτικές για το πλήθος των αυτοκινήτων, για την απολαυστική οδήγηση που προσφέρει και για το B-Spec, τον πολύτιμο “δεύτερο οδηγό μας” που τρέχει αντί για εμάς στους endurance αγώνες.
Σταματάμε την αναδρομή στο Gran Turismo 4, το καλύτερο θεωρώ Gran Turismo μέχρι και σήμερα. Το GT Sport που κυκλοφόρησε το 2017 έφερε το Gran Turismo στα σαλόνια των eSports και μεταξύ άλλων, τον έκαναν έναν λιγότερο θελκτικό τίτλο για racing. Στο Gran Turismo 4 όμως είναι εκεί που “κουμπώνει” άψογα το πιο πρόσφατο, Gran Turismo 7, αυτό που δοκιμάσαμε για λίγες ώρες στο PlayStation 5, για να σας πούμε τη δική μας γνώμη.
Πίσω από αυτή την εμπειρία κρύβεται ο οδηγός αγώνων και CEO της Polyphony Digital, Kazunori Yamauchi και το PlayStation 5 αποτελεί την ιδανική πλατφόρμα για να αναδείξει όλες αυτές τις προσθήκες που σκαρφίστηκαν οι προγραμματιστές.
Τα 424 αυτοκίνητα για αρχή, δε φτάνουν αυτά του Gran Turismo 4 που ήταν σχεδόν το διπλάσιο (και τα 5, 6 είχαν υπερδιπλάσιο αριθμό), επομένως η σύγκριση θα πρέπει να μεταφερθεί στο οπτικό κομμάτι, εδώ όπου τα πράγματα είναι φανερά (pun intended) υπέρ του Gran Turismo 7. Φυσικά σε αυτό παίζουν ρόλο τα 18 περίπου χρόνια εξέλιξης από την εποχή που κυκλοφόρησε το Gran Turismo 4, όπως επίσης και η βελτιωμένη μέθοδος που δημιουργούνται τα 3D μοντέλα. Οι 34 τοποθεσίες μαζί με την κατάλληλο eye candy μας φέρνουν κοντά στην οθόνη μας, για να εκτιμήσουμε καλύτερα το γεγονός ότι το όγδοο installment στη σειρά τρέχει σε 4K και 60 FPS, με δυνατότητα ray tracing που ρίχνει το framerate στα 30 FPS, στα replays και το garage.

Κοιτάζοντας την οθόνη βλέπουμε πραγματικά αυτοκίνητα τόσο ρεαλιστικά που νιώθεις ότι θα τα ακουμπήσεις, όμως το κομμάτι της αφής το αναλαμβάνει με τεράστια επιτυχία το υπόλοιπο hardware της κονσόλας, με το software να ακολουθεί.
Χωρίς το PlayStation 5, το Gran Turismo 7 δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα “update” του GT Sport με νοσταλγικό χαρακτήρα
Το DualSense χειριστήριο της κονσόλας μεταφέρει άριστα τα curbs, τη φάση που βρίσκονται τα ελαστικά μας, χάρη στο haptic feedback, και ομολογώ ότι σε αυτόν τον τομέα, το παιχνίδι καινοτομεί. Μπορεί να μη μοιάζει τόσο με τα “σκληρoπυρηνικά” simulators όπως το Assetto Corsa ή κάποιο rFactor, όμως αυτό το κομμάτι πραγματικά νιώθεις πως έλλειπε τόσο καιρό από τα racing games στην κονσόλα της Sony.

Αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς και σωστοί, η Microsoft προσπάθησε να κάνει κάτι παρόμοιο, αλλά η τεχνική δεν είναι η ίδια. Όταν φρενάρεις, νιώθεις την αντίσταση στη σκανδάλη σου, και όταν ο τροχός σου μπλοκάρει, τότε απελευθερώνεται τελείως, για να σου δείξει ότι γλιστράς εκτός δρόμου. Θα πρέπει λοιπόν να σέβεσαι τα όρια του κάθε αυτοκινήτου.
Για συλλέκτες…
Η μεγάλη αλλαγή είναι στο leveling. Το Drive Level αλλάζει στο Gran Turismo 7 και γίνεται Collector Level και στην ουσία μετράει πόσα… αυτοκίνητα έχουμε στην κατοχή μας. Το campaign δηλαδή εστιάζει περισσότερο στη δυνατότητα να συλλέξουμε και να οδηγήσουμε πολλών ειδών αυτοκίνητα, ένα από τα βασικότερα στοιχεία που θυμίζουν τα παλιότερα Gran Turismo. Το σημείο που θα περάσουμε αρκετή ώρα λοιπόν είναι το Cafe, ή αλλιώς το campaign mode του τίτλου.

Οι λάτρεις της δράσης θα δυσαρεστηθούν με τις ομιλίες για την ιστορία των αυτοκινήτων, ωστόσο εμάς μας άρεσε το γεγονός ότι ο παίκτης καλείται, πέρα από το να ακούσει ενδιαφέροντα πράγματα, να συλλέξει αυτοκίνητα τρέχοντας σε αγώνες με συγκεκριμένες απαιτήσεις. Για παράδειγμα, υπάρχει η collection της Chevrolet στην οποία καλούμαστε να συλλέξουμε τρία αυτοκίνητα τρέχοντας σε μερικούς αγώνες.
Η ανέλιξη στο ranking σύστημα είναι αρκετά αργή και χρειάζεται αρκετό grind μέχρι να μαζέψουμε αρκετά χρήματα, φερ ειπείν, για να αγοράσουμε ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα τρέξουμε συγκεκριμένους αγώνες. Θα πρέπει να είμαστε αρκετά συντηρητικοί με τα χρήματά μας, τουλάχιστον στην αρχή – αρχή του παιχνιδιού, έως ότου αποκτήσουμε ένα πλεόνασμα που μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε στα events. Και πάλι αυτή η “δυσκολία”, είναι κάτι που θυμίζει έντονα τα παλαιότερα παιχνίδια της σειράς. Υπάρχει επίσης πληθώρα περιεχομένου, με game modes που υπήρχαν για χρόνια (challenges, drift trial, time trial, circuit experience, meeting place). Το Music Rally είναι κάτι καινούργιο στο οποίο τρέχουμε με μια μουσική υπόκρουση και έτσι η Polyphony Digital “δοκιμάζει” νέο περιεχόμενο για το δημοφιλές racing τίτλο της.
Το AI χρειάζεται δουλειά
Μικρή διόρθωση θα χρειαστεί σίγουρα το AI του παιχνιδιού το οποίο παρά την καλή θέληση της Polyphony Digital, είναι λίγο άχαρο και αρκετές φορές μας προβληματίζει. Όμως το γεγονός ότι το παιχνίδι διατηρεί έναν βαθμό δυσκολίας σε κάποια events, μας αρέσει.
Στο βαθμό που το αντιμετωπίσαμε, το νευρικό AI γίνεται πολλές φορές απαθές στις κινήσεις μας και παρά την προσπάθεια της Polyphony Digital για βελτίωση στον συγκεκριμένο τομέα με τη μορφή του Gran Turismo Sophy, βλέπουμε πως χρειάζεται περισσότερη δουλειά. Ίσως να φτιάξει μόλις έρθει το πρώτο patch δωρεάν περιεχομένου που ήδη ανακοίνωσε η εταιρία!
Η επιστροφή ενός κλασικού racer στο next-gen
Το Gran Turismo είναι σίγουρα η επιστροφή του franchise τόσο στην επικαιρότητα, όσο και στις next gen κονσόλες, με το PlayStation 5 να είναι το κεντρικό διαμάντι που αντανακλά όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες που έχουν βάλει στον τίτλο οι δημιουργοί του. Αφήσαμε εσκεμμένα το multiplayer μαζί με μερικά ακόμα στοιχεία του παιχνιδιού μιας και χρειάζεται χρόνος για να τα αξιολογήσουμε πλήρως και να σας μεταφέρουμε πληρέστερη εμπειρία. Gameplay-wise, την επιστροφή στον τίτλο κάνει το tuning mode, το οποίο σημαίνει ότι μπορούμε να τροποποιήσουμε τα αυτοκίνητά μας, τόσο εξωτερικά όσο και μηχανικά, ενώ κάποιες από τις αλλαγές, όπως η προσθήκη μιας τουρμπίνας έχουν επίπτωση και στον ήχο των αυτοκινήτων. Την επιστροφή στον τίτλο κάνει και η μάντρα των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ένα μέρος που σύμφωνα με τον δημιουργό του θα ανανεώνεται τακτικά με νέα μοντέλα.



Στο τεχνικό κομμάτι, είναι εντυπωσιακό ότι ακόμα και στο PlayStation 4/4 Pro, ο τίτλος τρέχει σε 1080p 60FPS με αρκετές παραχωρήσεις στην ποιότητα και την απουσία ray tracing, προφανώς. Ο δυναμικός καιρός αλλάζουν τις συνθήκες του αγώνα, ενώ πλέον έχουμε απεριόριστες επιλογές για να ρυθμίσουμε κάθε πτυχή του αγώνα στο custom race, κάτι που θεωρούσα μεγάλο μείον στο GT Sport. Ο τίτλος είναι ξεκάθαρα φτιαγμένος για τη νέα γενιά και το PlayStation 5 και εκεί είμαστε σίγουροι ότι θα το απολαύσετε, είτε είστε fan του GT Sport αλλά ειδικά, όσοι είστε fan των προηγούμενων παιχνιδιών της σειράς.
Τι μας άρεσε
– Άψογη οδηγική εμπειρία
– Εκμεταλλεύεται υπέροχα το DualSense του PS5
– Progression που θυμίζει “τα παλιά”
– Υψηλή ποιότητα γραφικών και 4K60 στο PS5
Τι δε μας άρεσε
– Άτσαλο AI
– Περιορισμένο ray tracing (performance/ray tracing mode)
– Πρέπει να είσαι συνέχεια online
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ # 8/10
Developer: Polyphony Digital
Publisher: Sony Interactive Entertainment
Κυκλοφορία: 4 Μαρτίου 2022
Πλατφόρμες: PlayStation 4, PlayStation 4 Pro, PlayStation 5 (Δοκιμάστηκε σε PlayStation 5)
Τιμή: 69.99€ (PS4), 79.99€ (PS5)
Επίσημη Σελίδα: Gran Turismo 7