
You Always Need a Friend_

Μετά από την κυκλοφορία του “Spyro: Year of the Dragon” το φθινόπωρο του 2000, η Insomniac θέλησε να πειραματιστεί και να ασχοληθεί με κάτι καινούργιο. Μεταξύ σχετικών συζητήσεων, υπήρξε η ιδέα για ένα παιχνίδι action adventure με οπτική τρίτου προσώπου. Το όνομά του ήταν “Monster Knight”, με πρωταγωνίστρια τη Madi, η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει διάφορα τέρατα που θα εμφανίζονταν στον δρόμο της ως όπλα, πανοπλία ή ακόμα και ως μέσα μεταφοράς. Η εταιρεία ξεκίνησε τελικά την ανάπτυξη ενός παιχνιδιού με τίτλο “Girl with a Stick”, το οποίο θα συνδύαζε στοιχεία από τα “The Legend of Zelda” και “Tomb Raider”. Ύστερα από έξι μήνες δουλειάς, το παιχνίδι ακυρώθηκε, καθώς τα περισσότερα μέλη της ομάδας ανάπτυξης δεν ένιωθαν τον… παλμό του και η Sony θεώρησε πως δεν θα συναντήσει θετική ανταπόκριση στην αγορά. Έτσι, η Insomniac αποφάσισε να παίξει στην έδρα της, δοκιμάζοντας την τύχη της με ένα νέο platformer ονόματι Ratchet & Clank.

Ο Brian Hastings, τωρινός chief creative officer της εταιρείας, πρότεινε την ιδέα μιας διαστημικής περιπέτειας με έντονο το στοιχείο της επιστημονικής φαντασίας. Αρχικά επρόκειτο να περιστρέφεται γύρω από ένα εξωγήινο ερπετό που εξολοθρεύει εχθρούς, καθώς ταξιδεύει από τον έναν πλανήτη στον άλλον, όμως μετά από πολλά δοκιμαστικά σχέδια, κατέληξαν σε ένα ολοκληρωτικά νέο πλάσμα και έτσι γεννήθηκε ο Ratchet. Ο Ratchet είναι ένα Lombax, ένα είδος που επινόησε ο Ted Price, ιδρυτής και CEO της Insomniac, ο οποίος είναι υπεύθυνος και για το όνομα του πρωταγωνιστή. Στη συνέχεια δημιουργήθηκε ο Clank, ο ρομποτικός φίλος του Ratchet που σχεδιάστηκε με βάση μια πιο παιδική μορφή του C-3PO από το Star Wars.
Η ΑΡΧΗ_
Το δίδυμο έκανε το ντεμπούτο του με το πρώτο παιχνίδι της εταιρείας για το PlayStation 2, το Ratchet and Clank του 2002, που απέσπασε καλές κριτικές για τα εντυπωσιακά γραφικά του, το σταθερό framerate και την ευρηματικότητά του ως προς τα gadgets που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον παίκτη. Αρνητικά σχόλια υπήρξαν για την κάμερα του παιχνιδιού και για την κατά σημεία βαρετή ιστορία του, όμως αυτά δεν ήταν αρκετά για να το εμποδίσουν να χαρακτηριστεί ως ένα από τα καλύτερα παιχνίδια platform της εποχής του.

Αυτό που ακολούθησε ήταν ακόμα τρεις τίτλοι μέσα σε τρία χρόνια. Τα “Going Commando”, “Up Your Arsenal” και “Deadlocked” έδωσαν περισσότερο βάθος στους χαρακτήρες, ιδιαίτερα στον Ratchet, που μετά το πρώτο παιχνίδι θεωρήθηκε επιπόλαιος και επιφανειακός. Η σειρά εμπλουτίστηκε με πολλά gadgets, χαρακτηριστικά RPG που επέτρεψαν την αναβάθμιση της ζωής του παίκτη και των όπλων του με τη χρήση nanomites από τους νικημένους εχθρούς, αγώνες ταχύτητας με hoverbike, πολεμιστές-ρομπότ, που βοηθούν τον Ratchet, τροποποιήσεις όπλων και multiplayer modes. Το “Deadlocked” ήταν το πρώτο παιχνίδι που δεν έφερε το όνομα του Clank στον τίτλο του. Η Insomniac θεώρησε πως οι τάσεις στο χώρο του gaming αρχίζουν να γυρίζουν την πλάτη τους στις μασκότ και έτσι επιχείρησε να φτιάξει ένα σκοτεινότερο παιχνίδι με περισσότερη έμφαση στις μάχες, έχοντας πάντα υπόψη τα -όλο και πιο δημοφιλή για την εποχή- “Halo” και “Grand Theft Auto”. Το αποτέλεσμα δεν ήταν το επιθυμητό για τους οπαδούς της σειράς και η Insomniac παραδέχτηκε το λάθος της.

Η ΕΞΕΛΙΞΗ_
Προχωρώντας, η ομάδα του Price ήξερε ότι θα πρέπει να εστιάσει στα χαρακτηριστικά που έκαναν τη σειρά μοναδική και να τα αναπτύξει περεταίρω, προετοιμάζοντας το έδαφος για τον πρώτο τίτλο της στο PlayStation 3. Η πρόκληση ήταν μεγάλη, καθώς όλα έπρεπε ξεκινήσουν από το μηδέν. Η τεχνολογική εξέλιξη που ήρθε με την έβδομη γενιά οικιακών συστημάτων αύξησε τις απαιτήσεις και η Insomniac πλέον στόχευε στη δημιουργία ενός παιχνιδιού που θα έμοιαζε με ταινία κινουμένων σχεδίων. Ο director της σειράς, Brian Allgeier, ήταν ενθουσιασμένος από τις δυνατότητες που προσέφερε η τρίτη οικιακή κονσόλα της Sony, ετοιμάζοντας μια μεγάλη λίστα με στόχους προς επίτευξη για το επόμενο κεφάλαιο του “Ratchet & Clank”. Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του “Resistance: Fall of Man”, ενός εκ των πρώτων τίτλων που κυκλοφόρησαν για το PS3, η Insomniac έμαθε ότι ο δρόμος προσαρμογής σε μια νέα τεχνολογία είναι μακρύς και πως δε θα έπρεπε να διακινδυνεύει υπερβολικά με φιλόδοξους πειραματισμούς. Έτσι, για το “Ratchet & Clank: Tools of Destruction” δημιούργησε μια καινούργια μηχανή γραφικών, εστίασε λιγότερο σε κινηματογραφικές σκηνές και απέφυγε την προσθήκη multiplayer. Δόθηκε περισσότερη προσοχή στο χιούμορ, τόσο των χαρακτήρων, όσο και στη χρήση των όπλων με τα οποία πολεμούσαν. Για παράδειγμα, το Groovitron έκανε τους αντιπάλους να χορεύουν, μετατρέποντάς τους σε γελοίες και ακίνδυνες μαριονέτες.

Το Tools of Destruction (2007) ήταν το πρώτο παιχνίδι της τριλογίας “Future”, που συμπληρώθηκε με τα “Quest for Booty” (2008) και “A Crack in Time” (2009). Τα μυστήρια πλάσματα “Zoni” απήγαγαν τον Clank και ο Ratchet ταξιδεύει στον τροπικό πλανήτη Merdegraw για να τον σώσει, ενώ βρίσκεται αντιμέτωπος με τους Space Pirates του γαλαξία Polaris. Ο Ratchet μπορούσε πλέον να μετακινεί εμπόδια και να χειρίζεται αντικείμενα χάρη στο kinetic tether του OmniWrench. Τελικά βρήκε τον Clank κρατούμενο του κακού Dr. Nefarious, καταλήγοντας να συμμετέχει σε μια επική αναμέτρηση. Η μάχη με τον Dr. Nefarious στο “A Crack in Time” επρόκειτο να είναι η κατακλείδα της σειράς, καθώς η Insomniac ήθελε να την ολοκληρώσει πριν αρχίσει να επαναλαμβάνεται, όμως η Sony και οι οπαδοί των δύο χαρακτήρων ήθελαν διακαώς τη συνέχεια.
ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ_
Μετά από το spin-off “All 4 One” και το “Full Frontal Assault”, που επιχείρησε να προσθέσει το στοιχείο του tower defense αποτυγχάνοντας, το όγδοο παιχνίδι της βασικής σειράς κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2013. Το “Into the Nexus” ήταν λιγότερο φιλόδοξο και μικρότερο σε διάρκεια, όμως ξεχώρισε χάρη στην ικανότητα του παίκτη να παίζει με τον Clank σε τμήματα side-scrolling στο Netherverse, με την ικανότητα να χειραγωγεί τη βαρύτητα για να φτάσει αντικείμενα.

Η συνέχεια ήρθε στο PlayStation 4 υπό τη μορφή reboot, που βασίστηκε στην ταινία “Ratchet & Clank” του 2016. Η ταινία με τη σειρά της ήταν βασισμένη στο πρώτο παιχνίδι της σειράς, αλλά με παραλλαγμένα γεγονότα. Η Insomniac δυσκολεύτηκε να ακολουθήσει την πορεία της ταινίας, καθώς υπήρξαν αλλεπάλληλες διορθώσεις στο σενάριο. Κατέληξε να προσπεράσει τα προβλήματα που προέκυψαν, χρησιμοποιώντας τον Captain Qwark, ο οποίος λειτούργησε ως «αναξιόπιστος αφηγητής» της πραγματικής ιστορίας. Το αποτέλεσμα ήταν η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της σειράς από την εποχή του PlayStation 2, ενώ λειτούργησε και ως ένα φρέσκο ξεκίνημα για την ομάδα ανάπτυξής του που είχε πλέον στα χέρια της πολλές καινούργιες δυνατότητες οδεύοντας προς ένα ακόμα sequel.
ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ_
Μετά από απουσία μισής δεκαετίας, η σειρά επιστρέφει και δηλώνει για πρώτη φορά το παρών στο PlayStation 5. Στο “Rift Apart” που κυκλοφορεί από τις 11 Ιουνίου, ο Dr. Nefarious έχει στην κατοχή του το Dimensionator, που επιτρέπει σε όποιον το φοράει να ταξιδεύει μέσα από διαφορετικές διαστάσεις. Στόχος του είναι να βρει μια διάσταση, στην οποία είναι πάντα αυτός ο νικητής, όμως αυτό που καταφέρνει είναι να κάνει ζημιά στην αρμονική λειτουργία του χώρου και του χρόνου. Καθώς ο Clank εξερευνά διαφορετικά διαστατικά ρήγματα, συναντά τη Rivet, με την οποία θα αναζητήσει τον Ratchet ώστε να βρουν μια λύση. Το παιχνίδι περιέχει καινούργιους πλανήτες και παραλλαγές πλανητών που εμφανίστηκαν στα προηγούμενα παιχνίδια, με το ταξίδι από πλανήτη σε πλανήτη να γίνεται μέσα από ρήγματα εν ριπή οφθαλμού, χάρη στις βελτιωμένες ικανότητες του PlayStation 5, που βάζουν τέλος στις οθόνες αναμονής φόρτωσης καινούργιων κόσμων. Πρόκειται για το δέκατο έκτο παιχνίδι Ratchet & Clank, που κυκλοφορεί δεκαεννέα χρόνια μετά το ντεμπούτο της σειράς, το οποίο έχει πλέον κάνει το πέρασμά της από έξι διαφορετικές κονσόλες PlayStation.