Ζούμε ήδη στην εποχή των φωτορεαλιστικών γραφικών_

Με αφορμή το State of Unreal livestream, η Epic Games προέβη στα αποκαλυπτήρια της νέας μηχανής γραφικών που φέρνει τα πιο φωτορεαλιστικά τοπία και χαρακτήρες που έχουμε δει, σε ταινίες, κονσόλες και PCs.
Ακόμα και στα πρώιμα demos της μηχανής, είχαμε δει την εκτεταμένη λεπτομέρεια που υποσχόταν και απλά περιμέναμε την μαζική κυκλοφορία της σε περισσότερα χέρια.
Αυτό έγινε χθες, ωστόσο previews της συγκεκριμένης μηχανής υπάρχουν για μήνες και πολλοί είχαν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν όλες τις λεπτομέρειες για τα next-gen γραφικά που θα έρθουν τόσο στο PC όσο και στις νέες κονσόλες, PS5 και Xbox Series X.
Η The Coalition (Gears 5) μας έδειξε μέσω ενός πολύ μικρού tech demo, κάποιες μόνο από τις δυνατότητες της νέας μηχανής, ωστόσο υπάρχουν και άλλα παραδείγματα όπως το επίσημο υλικό της Epic που διατέθηκε το 2020 στα μάτια όλων μας.

Το The Cavern Cinematic Tech Test μας περνάει τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της Unreal Engine 5 ενώ το σημαντικότερο είναι πως αξιοποιεί τη δύναμη ενός Xbox Series X, κάτι που σημαίνει ότι ένα καλογραμμένο παιχνίδι θα αποδίδεται το ίδιο, αλλά και καλύτερα στο PC.
Βλέποντας το mini trailer αντιλαμβανόμαστε το εξής. Βρισκόμαστε ήδη σε μια εποχή όπου το φωτορεαλιστικό περιεχόμενο είναι εφικτό με τη βοήθεια μηχανών γραφικών όπως της Unreal Engine 5 και σε αυτό το τρένο του hype δείχνουν να ανεβαίνουν πολλά game studios, μέχρι και όσα έχουν in-house μηχανές σαν την CD Projekt Red, που σχεδιάζει το επόμενο The Witcher πάνω στην UE5, ενώ και το Tomb Raider ευελπιστούμε να δείχνει και να τρέχει όμορφα στη νέα μηχανή.
Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στην UE5 είναι μεταξύ άλλων που θα δούμε παρακάτω και η νέα αρχιτεκτονική στη γεωμετρία ονόματι Nanite και αλλάζει ελαφρώς τον τρόπο εμφάνισης των μοντέλων στην οθόνη μας. Με βάση αυτή υπάρχει ένα μοντέλο με υψηλή γεωμετρία από κάθε χαρακτήρα ή αντικείμενο, το οποίο απλοποιείται (μερικοί θα το γνωρίζετε σαν LOD) ανάλογα με τη σκηνή, γλιτώνοντας σημαντικούς πόρους από το σύστημα σε πραγματικό χρόνο.
Αυτό που ίσως χρειάζεται αυτή η τεχνική είναι πολλή μνήμη και μια σχετικά μεγάλη ταχύτητα του αποθηκευτικού μέσου, που οι νέες κονσόλες έχουν όπως και να ‘χει. Στο PC η επένδυση σε έναν γρήγορο NVMe μάλλον θα γίνει προ-απαιτούμενο για τα μελλοντικά παιχνίδια.

Πέρα από την ποιότητα των μοντέλων που είναι πράγματι εξαιρετικά και συμβάλλουν στο τελικό αποτέλεσμα, η Epic Games έχει επενδύσει σημαντικά σε ένα ακόμα μεγάλο κομμάτι, τον φωτισμό. Το σύστημα φωτισμού Lumen απλοποιεί και πάλι τον τρόπο λειτουργίας του global illumination σε μια σκηνή, αλλά ταυτόχρονα μεγιστοποιεί το εφέ κάνοντας κάθε πηγή φωτός να αντιδρά με τις επιφάνειες που έρχεται σε επαφή (light bouncing).
Μόνο με αυτά τα δύο συστατικά η Unreal Engine 5 έχει κερδίσει πολλούς developers ενώ ακόμα και το χρηστικό κομμάτι αφαιρεί χρόνο από την όλη διαδικασία, αφήνοντας τους προγραμματιστές να ασχοληθούν με άλλα πιο σημαντικά πράγματα όπως το storytelling αλλά και τη σταθερότητα του παιχνιδιού. Δείτε για παράδειγμα ακόμα ένα demo, φτιαγμένο με την Unreal Engine 5.
Χωρίς να γνωρίζουμε πόσο χρόνο πήρε το mini project της Coalition, αξίζει να αναφέρουμε ότι αυτό δεν αποτελεί κάποιο hint για επερχόμενο παιχνίδι της, όπως κάποιο Gears για παράδειγμα, και το καναδικό studio μας αναφέρει απλά τα εργαλεία που έχει πλέον στην κατοχή του, όντας χρόνιος υποστηρικτής της Unreal Engine στο παρελθόν.
Με αυτά κατά του, δε μπορούμε παρά να σταυρώσουμε τα δάκτυλά μας και να περιμένουμε η νέα μηχανή γραφικών να φέρει πέρα από βελτιώσεις στον οπτικό τομέα και βελτιώσεις στο optimization, εκεί όπου οι developers θα χρειαστεί να περάσουν κάμποσο χρόνο pre και post launch για να φέρουν ένα παιχνίδι ‘στα ίσια’ του.